Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forskellige farver-koder
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-09-01 18:47

Hej...

Jeg lejer i øjeblikket med farve indstillinger for mine indscanninger fra
min Scanner (Epson Perfection 1640Su photo)

Nu har jeg fået fat i Adobe Photoshop.

I epson Twain, er der en farveindstilling der heder Adobe RGB. Den har jeg
valgt her.

Jeg har så prøvet at scanne et testbillede.. Og så ser kanont ud, iforhold
til en tidligere scanning....

Men hvis jeg gemmer billedet i Jpeg i Adobe.. Og åbner herefter i Paintshop
pro.. Så er farverne helt anderledes. Er der nogen der kan forklare...

Har smidt et screenshot op i dk.binaer

Hvad er bedste farveindstillinger?

Fra : Bo Skaaning

Dato : 17-09-01 22:26

Hej

Jeg har en F5, som overeksponerer med 2 blænder. Dvs når den skal måle 1/60
måler den 1/250.
Den er kun 4 år gammel og kun brugt som reklamekamera. Er der nogen som har
hørt om den slags fejl før på F5 og hvad kan det skyldes? (og hvad koster en
reperation)?

Tak for hjælpen.

VH Bo

Fra : Knud Nielsen

Dato : 18-09-01 07:53

Bo Skaaning <bo-skaaning@get2net.dk> skrev i en
> [...]
har
> hørt om den slags fejl før på F5 og hvad kan det skyldes? (og hvad koster

Reperation af prof. udstyr koster ofte en halv bondegård. Hvis den fast
overbelyser med to blænder ville jeg blot lave en fast indstilling på minus
2 blænder eller mauelt indstille ASA/ISO tallet tilsvarende.

mvh
Knud Nielsen
kn@pc.dk
http://kn.cjb.net