Mågeforskrækker
Fra : Lars Enevoldsen

Dato : 17-09-01 18:51

Jeg overvejer at lave en lille "vindmølle" som sættes fast oven på båden til
at holde mågerne væk fra min kalesche (de griser den hele tiden til).

Jeg har set nogle hjemmelavede modeller, hvor man har brugt navet fra et
Cykelhjul.

Er der nogen der har gode råd før jeg går i gang eller fif til hvad man kan
bruge til nav - jeg ville gerne have en aksel med mindre diam end en
cykelaksel.

Andre fif til metoder til at holde mågerne væk fra båden modtages også med
kyshånd.

Med venlig hilsen

Lars

Fra : oleballe

Dato : 18-09-01 10:31

"Lars Enevoldsen" skrev d. 17-09-01 18:51 dette indlæg :
> [...]
>
> Med venlig hilsen
>
> Lars
>
> Hej Lars... Sådan en mågeforskrækker findes i handlen i Sverige, og
adressen er i Watskikataloget. Den er på side 241 og adressen er Johan
Jernfelt www.watskierstagatan.com Den kaldes MÅSPROPELLEN
En hel pøs hilsener Ole Balle

http://www.kandu.dk/

Fra : Steffen Skov

Dato : 19-09-01 10:30

Da jeg var barn kunne man købe en billig vindmølle i flotte farver på en
træpind. Når vi fx. var i Tivoli skulle vi altid have sådan en. De er
billige, og jeg tror effektive.
Hilsen
Steffen
BAADEN II Maxi 68

--
http://sskov.homepage.dk
Ohlson 22, det at sejle og forlise

Fra : Peter Larsen

Dato : 20-09-01 15:45

Køb en lokkeugle,den kan købes i en jagtforretning.Jeg har set den bliver
brugt af fiskerne i Gilleleje og er yderst effektiv

--
Venlig hilsen
Peter Larsen

Fra : Karsten

Dato : 30-09-01 23:21

Jaaeehhh, i hvert fald et stykke tid......

Vi satte sådan en på vores Sollux 27, og det hjalp da også i de første
2-3 uger.
Men nu er det nærmest som om problemet er tiltaget. Kalechen er tæt
belagt med lort efter en uge.
Om det er naboerne der fodrer mågerne på vores kaleche, fordi mågerne
var begyndt at skide på deres både istedet vides dog ikke (endnu)..

Fra : Fly

Dato : 30-09-01 10:57

Jeg har haft duer på min altan, og det var et hit at drysse lidt
franskbrødskrummer ned i altankassen ved underboen...

(Kunne ikke lade være)

Peter Fly