Jeg lovede at skrive når jeg fik svar fra ~
Fra : Bashful

Dato : 17-09-01 18:38

... Det har jeg fået nu, og her er min mail så til Jer!!

Hej Gruppe,

Den 24/8 blev der i denne gruppe postet et indlæg der hed " "Træt af
Orange" (Berlingske Tidende) ". Den tråd fik vi en debat igang i må jeg
indrømme, da jeg skrev at jeg havde bestilt ADSL hos Orange og ventede på at
de skulle levere her hos mig den 19/9 - altså på onsdag.
Jeg holdt hovedet højt og stolede på Orange og deres leveringsdato, og
lovede derfor at skrive tilbage i denne gruppe når jeg havde hørt nærmere!!

Forleden modtog jeg en mail fra Orange, hvor der stod at de nu igen havde
rykket TDC for overdragelse af kobber. Og nu her har jeg modtaget en mail
hvor der står, at TDC overdrager kobberet den 12/10 ... så det er 3 uger for
sent!!!

Skuffet?? joo, det ærgre mig da lidt må jeg indrømme, men 3 uger er da
væsentlig bedre end en måned eller mere...

Så jeg indrømmer blankt at I fik ret i at leveringsdatoen ikke holdt som
Orange havde lovet...

Med venlig hilsen

Kasper

Fra : Godzilla

Dato : 18-09-01 18:35

Dette blev vel lovet, fordi TDC havde givet Orange onsdag som
leveringsdag af kobberet. Denne sag her kan da ikke være Orange's
skyld, men derimod TDC.

Mvh Ulrich

Fra : Simon Skals

Dato : 18-09-01 20:41

It seems Godzilla wrote:
>Dette blev vel lovet, fordi TDC havde givet Orange onsdag som
>leveringsdag af kobberet. Denne sag her kan da ikke være Orange's
>skyld, men derimod TDC.

Men ADSL-kunden hos Orange står ikke i kundeforhold til TDC i den
forbindelse.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Godzilla

Dato : 21-09-01 18:09

On Tue, 18 Sep 2001 19:40:42 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

>Men ADSL-kunden hos Orange står ikke i kundeforhold til TDC i den
>forbindelse.

Jeg siger heller ikke, at Bashful skal henvende sig til TDC. Jeg mener
bare ikke, at man kan give Orange skylden for, at TDC er nogle sløve
og ustabile padder. Det er jo alment kendt, at alle, der tilbyder
ADSL, har problemer med at få TDC til at levere kobberet. Derudover
laver de så mange fejlpatchninger m.m. i centralerne, at
leveringstiden øges markant udover den lovede tidsgrænse.

Mvh Ulrich

Fra : Bashful

Dato : 18-09-01 21:10

Ja dét mener jeg også Ulrich. Jeg regner også med at ringe til Orange
imorgen og spørge hvem der sidder med aben nu - udover mig selv altså!!!
Er det Orange der har lavet en fejl, så må de indrømme det og handle
derefter. Er det TDC der har lavet en fejl, så skal jeg skam nok være den
første til at sende dem en "lille hilsen" - også selvom jeg ikke direkte
står i kundeforhold til TDC som Simon Skals nævner, så kan jeg ikke se
hvorfor TDC skal "slippe afsted med" at rende mig, bare fordi jeg ikke er
direkte kunde hos dem.

med venlig hilsen

Kasper

Fra : Peter

Dato : 18-09-01 22:11

"Bashful" skrev

> [...]
> nævner, så kan jeg ikke se hvorfor TDC skal "slippe afsted
> med" at rende mig, bare fordi jeg ikke er direkte kunde hos dem.

Det var da en besynderlig tanke. Føler du dig også berettiget til
at henvende dig direkte til *andre* af Oranges underleverandører,
hvis de ikke holder deres aftaler med Orange? Ville du f. eks.
også henvende dig direkte til Lucent, der angiveligt skulle have
leveret den software, Orange har haft så mange problemer med?

Det må da være Oranges egen opgave at holde styr på deres
underleverandører. Og hvis du ikke synes, at Orange løser
denne opgave ordentligt, må du finde dig en anden udbyder.

Fra : Simon Skals

Dato : 18-09-01 23:23

It seems Bashful wrote:
> [...]
>står i kundeforhold til TDC som Simon Skals nævner, så kan jeg ikke se
>hvorfor TDC skal "slippe afsted med" at rende mig, bare fordi jeg ikke er

TDC "render" ikke dig. Hvis de render nogen, så er det Orange,
for det er Orange, der har bestilt en ydelse hos TDC. Ligeledes
er det Orange, der prøver at sælge dig noget (ADSL og telefoni) -
ikke TDC.

Så lad være med at kontakte TDC, for du opnår ikke andet end at
spilde din og deres tid (og evt. gøre dig selv til grin).

Du har bestilt et produkt hos Orange, og det er derfor dem, du
skal kontakte, hvis din ordre ikke bliver behandlet tilfreds-
stillende efter din opfattelse.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Planck

Dato : 20-09-01 21:05

Man kan jo også vende den om, og spørge om TDC har lovet dig noget.....det
er da Orange der har lovet dig noget, og derfor også dem, der har brudt
aftalen!!

Planck