hjælp til ADSL/netværk
Fra : darth_vader

Dato : 17-09-01 17:50

hej gruppe
jeg har dags dato fået teledk adsl og behøver lidt hjælp

jeg har 2 computere som indtil dato har været forbundet til en hub således
at vi kunne dele filer - spille m.m
jeg har fået oplyst at begge maskiner kan komme på nettet - men hvordan gør
jeg det lettest
tak

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-09-01 21:09

"darth_vader" <darth_vader@edb.dk> wrote in message

>men hvordan gør
> jeg det lettest

Hvordan kan DU gøre det nemt for os at svare?

Du kunne måske fortælle hvilket ADSL produkt du har.. Der er jo snart mange
udgaver.. Ud fra din IP adresse har du TDC bredbånd.

Du skulle bare klaske modemmet på dit Switch. Og tdc´s server vil tildele
hver af dine 2 pc´ere en ip adresse. Men det forudsætter at du har valgt
standart løsningen med 2 dynamiske IP adresser.

Kender dog ikke alle problemerne med at få ip adressserne af TDC. Da jeg
ikke selv har dette produkt.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-09-01 08:56

"darth_vader" skrev:
> [...]
> at vi kunne dele filer - spille m.m
> jeg har fået oplyst at begge maskiner kan komme på nettet - men hvordan gør

Hvis det er bredbånd, så følger der en rimelig god vejledning
med, der forklarer, hvordan man gør !

Men eller kunne man kigge lidt tilbage i gruppen, da
spørgsmålet har været stillet mange gange !

Hvis du har adgang til TD's newsgrupper, så er der også:

Men det er ganske simpelt:

Du skal være sikker på, at du har fået 2 dynamiske IP-adresser
Forbind de to PC'er til hub'en
Forbind ADSL-modem til hub'en
Sæt PC'erne op til at hente IP-dresserne automatisk
Aktiver fil-deling

Andet er der egentlig ikke i det......

--
M.v.h.
Jan Vestergaard

Fra : Nikolas

Dato : 18-09-01 13:18

Er det ikke kun en router man sætte til en hub og ikke et ADSL-modem ?
er det ikke bedre at sætte computer sammen med huben og så lav en delt
Internet forbindelse ?
jeg ved det kræver at computeren hvor modemet er sat til skal være tændt for
at computer 2 skal kunne bruges på nettet.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-09-01 13:37

"Nikolas" skrev:
> [...]
> jeg ved det kræver at computeren hvor modemet er sat til skal være tændt for
> at computer 2 skal kunne bruges på nettet.

Nej - det kan man også med Bredbånds ADSL-modem'et, der
tilsluttes på samme måde som en router !

Jeg bruger det selv - og det fungerer fint !

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 18-09-01 21:11

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> wrote:

> [...]
> Forbind de to PC'er til hub'en
> Forbind ADSL-modem til hub'en
> Sæt PC'erne op til at hente IP-dresserne automatisk

Den sidste skal man bare håbe på fungerer, for hvis TeleDanmark giver dig IP
adresser i forskellige subnet, får problemer med at maskinerne ikke kan se
hinanden.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-09-01 10:21

Ulrik Lunddahl skrev:
> [...]
IP
> adresser i forskellige subnet, får problemer med at maskinerne ikke kan se

Ja - det har jeg hørt om - men har aldrig haft problemet selv......

Men da jeg hørte, at andre har oplevet det, så har jeg taget
konsekvensen og sat 2 netkort i hver:

2 stk 10 mbit kort sluttet til en 10 mbit hub er sat til adsl-modem - og
klarer internet-adgangen fra begge PC'er......

2 stk 100 mbit kort - forbundet direkte med et krydset kabet - klarer
så lokal-nettet......

Men i starten kørte jeg "kun" med et netkort i hver - og det virkede
uden problemer (for mig).......

Fra : darth_vader

Dato : 19-09-01 10:53

jeg har fundet ud af det - de havde glemt at levere en switch med - tak for
hjælpen alligevel
mvh
henrik