Celler i en table!!
Fra : Nicolaj Huss

Dato : 17-09-01 15:43

Hej NG

På denne side har jeg lavet nogle tabeller, og valgt bordersize til 2, men
nogle af stregerne forsvinder. Tag evt. et kig her:
http://www.faksebadminton.dkturneringsplan.htm

Håber der er nogle der kan fortælle mig hvorfor den gør det, og hvordan man
lærer den at lade vær med det!!!

Hilsen
Nicolaj Huss

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-09-01 14:57

Mon, 17 Sep 2001 15:43:18 +0100, skrev "Nicolaj Huss"
<nicolaj@kornagervej75.dk>:

>På denne side har jeg lavet nogle tabeller, og valgt bordersize til 2, men
>nogle af stregerne forsvinder. Tag evt. et kig her:
>http://www.faksebadminton.dkturneringsplan.htm

Den rigtige adresse må nu være:
<http://www.faksebadminton.dk/turneringsplan.htm>

Det skyldes, at det er tomme celler.

Indsæt &nbsp; eller en gennemsigtig gif i de tomme celler.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Nicolaj Huss

Dato : 17-09-01 15:57

> Det skyldes, at det er tomme celler.

Cellerne er ikke tomme!!!

Hilsen
Nicolaj Huss

Fra : Nicolaj Huss

Dato : 17-09-01 16:00

Jeg sad lige og bladrede hurtigt op og ned at siden, og nogle gange visses
alle linierne, andre gange gør de ik´???

Hvad fa... er der galt????

Hilsen
Nicolaj Huss

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-09-01 16:06

Mon, 17 Sep 2001 15:59:58 +0100, skrev "Nicolaj Huss"
<nicolaj@kornagervej75.dk>:

>Jeg sad lige og bladrede hurtigt op og ned at siden, og nogle gange visses
>alle linierne, andre gange gør de ik´???

Jeg kiggede ikke så nøje, men der er mange tomme celler og det er
normalt en forbrydelse, da det så ikke altid opfører sig som det
bør.

Nu har jeg kigget nærmere. se f.eks. fra din side:
2002</td>
3</td>
2002</td>
13.30</td>
Fakse</td>
2002</td>
13.00</td>
Fakse</td>

Her er tre tomme celler, alle nederste i koden og til højre på
siden og disses bliver ikke altid vist (med border) i nogle
browsere.

Du bruger iøvrigt også nogen *.bmp på siden, hvilket ikke er så
smart, da nogle browsere ikke kan vise *.bmp, bl.a. Netscape 4.x.
Brug *.jpg eller *.gif istedet for.

Fra : Nicolaj Huss

Dato : 17-09-01 17:09

Jeg har fundet ud af at det ikke er en fejl i koden, fordi hvis du scoller
op og ned af siden kommer og går stregerne i tabellerne!!!

> Du bruger iøvrigt også nogen *.bmp på siden

Jeg ved det godt, men hvis jeg bruger *.gif filer, stemmer farverne ikke
overens med den anden farve, da gif´erne reducerer farverne i billedet.

> smart, da nogle browsere ikke kan vise *.bmp, bl.a. Netscape 4.x.
> Brug *.jpg eller *.gif istedet for.

Så må de fandme se at få det lært!!!!

Hilsen
Nicolaj Huss

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-09-01 16:37

Mon, 17 Sep 2001 17:08:43 +0100, skrev "Nicolaj Huss"
<nicolaj@kornagervej75.dk>:

>Jeg har fundet ud af at det ikke er en fejl i koden, fordi hvis du scoller
>op og ned af siden kommer og går stregerne i tabellerne!!!

Ikke i alle browsere, så indsæt dog &nbsp; i de tomme celler.

*.bmp er ikke beregnet til webbrug og vil normalt også fylde for
meget og til så små filer betyder det ikke så meget.

Fra : Nicolaj Huss

Dato : 17-09-01 18:47

> Ikke i alle browsere, så indsæt dog &nbsp; i de tomme celler.

Jeg har prøvet, men det virker ikke!!!

Jeg har også prøvet at skrive X - X

Hilsen
Nicolaj Huss

Fra : Jan

Dato : 19-09-01 21:42

Jeg hører vi er ude i "klyt" løsninger. Det er lige mig:
Prøv denne her:
Indsæt et punktum eller andet tegn i cellen og formatter det til samme farve som baggrunden.

/Jan