Rengøring af pumpeslanger !
Fra : Jesper Laursen

Dato : 17-09-01 13:09

Hej !

Jeg plejer at gøre det når jeg renser slanger
at jeg tager en passende klump filtervat gør den
godt våd propper den ned i slangen, for så
at sætte slangen til vandhanen i badeværelset
og så luk op for fuld knald, vattet bliver nu skudt
igennem slangen med sådan en kraft så ALT
slam og alger er fjernet, og slangen ser ud som ny.

skulle den ikke være helt ren første gang så gør man det bare en gang til.

Hilsen Jesper

-= www.nitrorush.subnet.dk =-

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 17-09-01 19:16

Hej Jesper.
Dette var et godt tips, så det bliver taget med i samlingen......
Hilsen Ditte

Fra : Tom Manczak

Dato : 17-09-01 20:20

God ide. Det må jeg prøve når slangerne er stoppet til igen.

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak, Copenhagen, Denmark
ICQ 110297734

Fra : Madsen

Dato : 18-09-01 22:03

"Jesper Laursen" <jesper@laursen.mail.dk> skrev:

> [...]
> slam og alger er fjernet, og slangen ser ud som ny.
>
> skulle den ikke være helt ren første gang så gør man det bare en gang til.

Nu vi er i gang med hvordan man kan rense sine slanger så
plejer jeg at tage et stykke sejlgarn som er langt nok til at nå
igennem slangen. I den ene ende binder jeg så en passende
størrelse møtrik og smider den ned igennem slangen.
I den anden ende af snoren har jeg viklet et stykke filtervat
på, som lige akkurat kan trækkes igennem slangen. Den blive
så ren som ny når den efterfølgende lige blive skyllet igennem.
Man kunne også vælge at binde en lille flaskerenser i den ene
ende af snoren f.eks. Man skal bare være sikker på at snoren
kan holde til trækket. :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.