CO2 og vandet ? & ciklide "?"
Fra : Simon.......

Dato : 17-09-01 13:09

Hejsa,

nu var der noget snak om CO2, og at de luftbobler jeg tilførte vandet
fjernede dem, nu tænker jeg så lige, hvis jeg ikke tilfører ilt til vandet,
er det så ikke dårligt for fiskene ?

Anyways, nu har jeg jo de her 6 golden spec.... Er det umuligt at have andre
fisk, såsom sugemaller sammen med dem ? idag (faktiskt lige nu) hvor jeg er
kommet hjem, kan jeg se de har bidt øjenene ud af min sugemalle ?? Den var
ca. 5 cm lang, og jeg tror mine golden specs er 6cm.. det er måske bare ikke
meningen man kan holde sugemaller med dem ? eller skal man købe dem store
(sugemallerne) eller hjælper det ligemeget ?

takker
-Simon

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 17-09-01 16:44

"Simon......." <guden@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> nu var der noget snak om CO2, og at de luftbobler jeg tilførte vandet
> fjernede dem, nu tænker jeg så lige, hvis jeg ikke tilfører ilt til

Hvis du har planter så er det ikke noget problem.

Hvis du bare har en moderart mængde planter laver de ilt nok til dine fisk

Men hvis du er nervøs, kan du bare iagtage om fiskene står og gisper i
overfladen. Jeg er dog rimelig sikker på du ikke skal være nervøs.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Tom Manczak

Dato : 17-09-01 20:09

> [...]
store
> (sugemallerne) eller hjælper det ligemeget ?

Jeg har 2 maller, ca. 7-8 cm, gående i et malawi akvarie, samt 2
goldens. Ingen problemer der. Mit andet akvarie, også med malawier, har
også maller (3-6cm) , heller ingen problemer.

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak, Copenhagen, Denmark
ICQ 110297734

Fra : Jan Boegh

Dato : 18-09-01 08:37

"Simon......." <guden@iname.com> wrote in message news:3ba5e731$0$82128$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> meningen man kan holde sugemaller med dem ? eller skal man købe dem store
> (sugemallerne) eller hjælper det ligemeget ?

Jeg har ærlig talt svært ved at se Golden Spec. i forbindelse med et tæt beplantet akvarium. Det er malavicichlider og bør som sådan
gå i et akvarium indrettet til disse.

mvh
Jan

Fra : Simon.......

Dato : 18-09-01 13:33

> Jeg har ærlig talt svært ved at se Golden Spec. i forbindelse med et tæt
beplantet akvarium. Det er malavicichlider og bør som sådan
> gå i et akvarium indrettet til disse.
hvem sagde mit akvarie var tæt beplantet ?
-Simon

Fra : Jan Boegh

Dato : 18-09-01 17:18

"Simon......." <guden@iname.com> wrote in message news:3ba73e73$0$266$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> hvem sagde mit akvarie var tæt beplantet ?

ingen - jeg tog det for givet, siden du spurgte om CO2.
Men du må da meget undskylde!

vh
Jan

Fra : Simon.......

Dato : 19-09-01 06:36

> ingen - jeg tog det for givet, siden du spurgte om CO2.
> Men du må da meget undskylde!
det gør ikke noget, nopes jeg har ikke ret mange planeter, grunden til jeg
spurgte om CO2 er at alle mine planter dør, meget hurtigt, og jeg ville høre
hvad man kunne gøre for dem ? men det lader til at mine fisk må nøjedes
med trærødder, for det er nu dem der kommer i første række :)

mvh.Simon

Fra : Martin

Dato : 19-09-01 15:01

Du har ikke overvejet at bygge nogle store stendynger op istedet. Det er mine
Malawier jublende lykkelige for... Det tror jeg mange, hvis ikke alle, vil give
mig ret i...

- Martin

Fra : Jan Boegh

Dato : 19-09-01 17:12

"Simon......." <guden@iname.com> wrote in message news:3ba82e31$0$51378$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> hvad man kunne gøre for dem ? men det lader til at mine fisk må nøjedes
> med trærødder, for det er nu dem der kommer i første række :)

Lav et klippekystakvarium, det er bedre end trærødder.

mvh
Jan