[DVD] Bedste DVD:SE-udgivelse nogensinde!
Fra : Henrik Rytter

Dato : 17-09-01 11:42

Jeg har set mange suveræne DVD-udgivelser, men i går fik jeg alligevel
slået benene væk under mig!

Den franske dobbelt DVD-udgave af Wong Kar-wais In the Mood for Love er
simpelthen det mest velproducerede og gennemtænkte DVD-produkt jeg
nogensinde har haft fornøjelsen af at opleve. Filmen er afgjort langt
fra alles smag. Den er kompromisløs i sin kunstneriske tilgang og et
fantastisk underspillet "kammerspil". Wong underspiller dog ikke sine
unikke evner som instruktør, der er et interessant paradoks mellem det
fuldstændig improviserede og det nøje tilrettelagte. Kendere vil vide
hvad jeg taler om, men for evt. interesserede kan jeg henvise til de
fleste avisers, magasiners etc. positive anmeldelser af den i Danmark
biografaktuelle In the Mood for Love (her er dog undtaget Bogart, der
for tiden har mere travlt med at fedte for amerikanske komedier end at
interessere sig for velproduceret filmkunst. Kom tilbage Ole!).

Nåh men tilbage til DVD-udgivelsen så er der udover filmen en disc fyldt
med ekstramateriale. Ikke alene er mængden overvældende, men KVALITETEN
af ekstramaterialet er enestående ... og her kunne overlæssede DVD'er
med at hav af uinteressant ekstramateriale virkelig lære noget. Smukke
menuscreens, oplysende interviews, uddybende information om filmens
musik etc. Det eneste der i grunden mangler er et kommentarspor fra Wong
Kar-wai selv, men set i relation til det øvrige materiale synes jeg
faktisk det er helt på sin plads ikke at have et sådant. Filmen står
faktisk flottere frem på denne måde. Et drømmekommentarspor ville
selvfølgelig være Sight and Sounds anmelder Tony Rayns, der fortalte om
Wong og analyserede filmen. Men mon ikke det kommer en dag. Puha tænk
hvis en lignende behandling nogensinde skulle overgå Ashes of Time ...
så ville jeg kunne dø som en lykkelig mand

Jeg vil ikke lave en længere anmeldelse af ekstramaterialet men blot
henvise til en anmeldelse af den franske DVD-udgave, der gør det så
meget bedre end jeg selv ville kunne:

http://www.dvdtimes.co.uk/getreview.cgi?id=249&story=2102

Køb den, stjæl den ... bare se den for enhver pris

Dette er den nye standard for DVD-specialudgaver!

mvh

Henrik Rytter

Fra : Jens Thomsen

Dato : 17-09-01 12:17

"Henrik Rytter" <rytter@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse

[SNIP In the Mood for Love SE]

> Dette er den nye standard for DVD-specialudgaver!

Den må jeg da fluks have. Hvor har du købt den, Henrik?

MVH
Jens

Fra : Henrik Rytter

Dato : 17-09-01 16:52

On 17/09/01 12:16, in article
3ba5db63$0$51386$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "Jens Thomsen"
<jens@groenjord.dk> wrote:

> [...]
>
> [SNIP In the Mood for Love SE]

> Den må jeg da fluks have. Hvor har du købt den, Henrik?

Den hurtige og måske ikke billigste løsning hos www.amazon.fr:

http://www.amazon.fr/exec/obidos/ASIN/B00005NBN6/402-5887306-0058523

Hvis du har konto hos engelske eller amerikanske Amazon er din konto
allerede oprettet hos dem.

Og tro mig ... den er hver en krone værd!

mvh
Henrik Rytter

Fra : Jens Thomsen

Dato : 17-09-01 18:21

> Den hurtige og måske ikke billigste løsning hos www.amazon.fr:

Ok. Takker. Et sidespørgsmål: Forsendelser fra Amazon.uk bliver jo som
standard belagt med dansk moms og told. Gælder det også Amazon.fr og
Amazon.de?

MVH
Jens

Fra : Kurt Brixen

Dato : 17-09-01 19:15

On Mon, 17 Sep 2001 19:21:07 +0200, "Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk>
wrote:

>Ok. Takker. Et sidespørgsmål: Forsendelser fra Amazon.uk bliver jo som
>standard belagt med dansk moms og told. Gælder det også Amazon.fr og
>Amazon.de?

Amazon.de opkræver dansk moms. Jeg har lige bestilt 2-disk udgaven af
Det femte element, og det løb op i 270 kr. med moms og porto.

Kurt Brixen

Fra : Henrik Rytter

Dato : 17-09-01 22:02

On 17/09/01 18:21, in article 3ba630cf$0$232$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk,
> [...]

> Ok. Takker. Et sidespørgsmål: Forsendelser fra Amazon.uk bliver jo som
> standard belagt med dansk moms og told. Gælder det også Amazon.fr og

Nej. Jeg har modtaget fra dem begge uden opkrævninger. I øvrigt modtager jeg
regelmæssigt bøger fra amazon.uk men er aldrig blevet opkrævet dansk moms og
told. Og ja .... jeg er bekendt med de regler du hentyder til.

mvh
Henrik

Fra : Henrik Rytter

Dato : 17-09-01 22:15

> [...]

> Ok. Takker. Et sidespørgsmål: Forsendelser fra Amazon.uk bliver jo som
> standard belagt med dansk moms og told. Gælder det også Amazon.fr og

Ups .... tjekkede lige mine sidste regninger igen. Huskede forkert ... der
ER pålagt moms fra amazon.fr's side ... så desværre ... undskyld
forvirringen. Jeg kan se du har spurgt om andre forhandlere i Frankrig så
mon ikke det er billigere et andet sted.

God jagt

mvh
Henrik Rytter

Fra : Claudes