sværdrager med hævet øje....
Fra : dyfo.dk

Dato : 17-09-01 09:00

Jeg har haft en 5-6 sværddragere, og de er kommet af dage en efter en....
der er nu kun to tilbage!

Jeg opdagede at den ene har et "hævet" øje med en hvid belægning.... elleres
ser den helt fin ud. De har i lang tid været noget dovne og holdt sig, enten
i det ene stillestående øvre hjørne eller tæt ved bunden.

Nogen forslag ??

Med venlig hilsen

Christian Gundersen

Fra : Peter Jensen

Dato : 17-09-01 11:17

"dyfo.dk" <dyfo@dyfo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
enten
> i det ene stillestående øvre hjørne eller tæt ved bunden.

Kan være udstående øjne / fiske tuberkulose

/Peter

Fra : dyfo.dk

Dato : 17-09-01 15:53

I så fald, hvad gør man ved det ??

- CVG

Fra : Peter Jensen

Dato : 17-09-01 18:39

> I så fald, hvad gør man ved det ??
>
> - CVG

De kan gange jeg har haft udstående øjne på mine Black Molly'er så er de
døde af
....:(

/Peter

Fra : Peter Jensen

Dato : 17-09-01 20:33

> De kan gange jeg har haft udstående øjne på mine Black Molly'er så er de
> døde af

:(

> /Peter

kan - få even :P

Fra : Carsten Gall

Dato : 18-09-01 01:01

Peter Jensen <cfp9345@vip.cybercity.dk> skrev i en

> "dyfo.dk" <dyfo@dyfo.dk> skrev i en meddelelse

Fisk kan få udstående øjne af dårlig vandkvalitet, meget nitrit i
vandet.
Det er også dødeligt!

Carsten

Fra : Christian Gundersen

Dato : 19-09-01 10:19

Jeg har læst i avisen, at der for tiden er et højt indhold af metal i
vandet, kan det være udslagsgivende ?? Der er nu kun én tilbage, og den har
øje-syndromet...

- CVG

Fra : Carsten Gall

Dato : 19-09-01 10:20

Christian Gundersen <cvg@cs.auc.dk> skrev i en
> Jeg har læst i avisen, at der for tiden er et højt indhold af metal i
> vandet, kan det være udslagsgivende ?? Der er nu kun én tilbage, og den
har
> øje-syndromet...

Selv om der af en eller anden årsag skulle være et forhøjet indhold af
metalsalte i vandet,
har det ingen betydning, for så skulle alle andre i samme område som dig
have det samme problem.
Og da der ikke er andre der tilsyneladende har det, er problemmet nok
internt i dit hjem.

Carsten

Fra : dyfo.dk

Dato : 19-09-01 14:34

Er der andre fra Aabybro i denne NG ?!

Fra : Peter

Dato : 17-09-01 21:03

"dyfo.dk" <dyfo@dyfo.dk> wrote in message news:<3ba5af38$0$1013$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> ser den helt fin ud. De har i lang tid været noget dovne og holdt sig, enten
> i det ene stillestående øvre hjørne eller tæt ved bunden.

Det kan "blot" skyldes problemer med vandkvaliteten. Har du prøvet at
skifte en del af vandet?

Vh.
Peter