Hvordan laver man en CSS-Spøgelse?
Fra : Kenneth Bransholm Sc~

Dato : 16-09-01 22:09

Hej med Dig og tak for Din interesse

Når man arbejder med CSS og angiver koden i et eksternt dokument for at gøre
det nemmere for sig selv, når der er mange sider, bruger man denne
fremgangsmåde:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="stylesheet.css"> - Så langt så
godt...

Hvis man vælger "vis kilde" kan man se stien til den css-fil man refererer
til i "sovsen" :)
- Er det ikke muligt, at skjule stien eller få den til at indskrive hele
stylesheetet i "sovsen"?

Eks: Trækker man en fil ind i et html-dokument med php, kan det se sådan ud:
<?php
include("test/genbrug.txt");
?>
Når man så kigger nærmere på kilden, så kan man ikke se, at html-dokumentet
har fået tilføjet ekstra tekst og kode med et link - Det er simpelhen bare
skrevet ind hvor det er hevet ind... Man bliver snydt og det ligner at
html-filen indeholder alt dette.

Kenneth Bransholm Schou
Kenneth@Bransholm.dk >:)

Får du en joke via email, hver dag - Gratis?
Tilmeld dig her: http://www.123Jokes.dk

Fra : Mickey

Dato : 16-09-01 22:07

"Kenneth Bransholm Schou" <Kenneth@Bransholm.dk> skrev i en meddelelse

> <?php
> include("test/genbrug.txt");
> ?>

du kan gøre præcis det samme med CSS filen

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
http://susie.dk/coderedworm.html

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-09-01 06:40

Bare husk at der skal anvendes <style> og </style> eftersom det så
ikke længere er et eksternt stylesheet som sådan.

Fra : Kenneth Bransholm Sc~

Dato : 17-09-01 13:15

Så lang så godt :)

"Jeg trækker nu flg. ind med php-include:
<Titel>Bliv doven med PHP</titel>
A:link {font-family: Verdana, Arial, sans-serif; color:RGB(128,128,128);}
A:visited {font-family: Verdana, Arial, sans-serif; color:RGB(128,128,128);}
A:active {font-family: Verdana, Arial, sans-serif; color:RGB(128,128,128);}
A:hover {font-family: Verdana, Arial, sans-serif; color:RGB(0,0,0);}
body { background-color: #FFCC33; }

Jeg tænkte så, at man sikkert kunne placere flere ting fra <head> i denne
php-fil. Allerede når jeg begynder at lege med <titel> i den eksterne fil
går det galt.
"<Titel>Bliv doven med PHP</titel>" Skriver bare "Bliv doven med PHP" øverst
på siden, som det var det først man skrev i <body>. Kigger man i kilden til
dokumentet "<Titel>Bliv doven med PHP</titel>" i <head>. Det ser altså ud
til at skulle kunne virke, men det gør det øjensynligt ikke :(

Ved du hvad jeg gør forkert eller kan gøre ?

(-: Tak til Mickey, Jens & Lars for at svare så hurtigt med et brugbart
resultat

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-09-01 16:43

Formentlig fordi det skal være <title>Bliv doven med PHP</title> i
stedet.

Fra : Kenneth Bransholm Sc~

Dato : 17-09-01 19:51

Hold da helt op, hvor er du vågen :)
- Sikke en dum fejl jeg har lavet der *s*
*TAK*

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-09-01 22:23

Kenneth Bransholm Schou wrote:

> [...]
> fremgangsmåde:
> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="stylesheet.css"> - Så langt så

Når du nu bruger PHP kan du jo bare gøre det således:

<?php
include("stylesheet.css");
?>