Skærme
Fijala 3554
Opstartsbillede på bærbar for småt?!?
Fra : John Quist Kristense~

Dato : 16-09-01 17:45

Davs.

Min kone havde et problem med den bærbare og den gik i sort. Da jeg
staretede den igen sagde den, at jeg måtte indtaste data omkring dato etc. i
setup programmet.

Derefter er både billedet "Windows 98" og dos-vinduet under opstart blevet
halvt så stort.

Hvor ændres denne indstilling. Jeg kan ikke finde noget under kontrolpanel->
skærm-> indstillinger -> avanceret.

Kan nogen hjælpe?

John

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 16-09-01 18:26

"John Quist Kristensen" <johnqk@stofanet.dk> skrev

>Kan nogen hjælpe?

Måske, men det er nok en indstilling, der er specifik for netop din bærbare.
Derfor må du fortælle os, hvilket mærke / model, der er tale om.

Jeg vil i øvrigt gætte på, at manualen er et godt sted at starte...

mvh
Peter

Fra : John Quist Kristense~

Dato : 16-09-01 21:08

Hej

> Måske, men det er nok en indstilling, der er specifik for netop din
bærbare.
> Derfor må du fortælle os, hvilket mærke / model, der er tale om.

Det er en Dell Inspiron 4000

> Jeg vil i øvrigt gætte på, at manualen er et godt sted at starte...

Ok - jeg prøver..

john

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 16-09-01 21:18

John Quist Kristensen skrev:
> Det er en Dell Inspiron 4000

Under opstart når du ser billedet, så hold "Fn" tasten nede og tryk "F7"

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : John Quist Kristense~

Dato : 17-09-01 09:43

Hej Kenneth.

> Under opstart når du ser billedet, så hold "Fn" tasten nede og tryk "F7"

SUPER DUPER!!

1000 tak for hjælpen. Bare lige for at være nysgerrig: Hvordan i al verden
vidste du det ?!?

John

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 17-09-01 12:19

> [...]
>
> SUPER DUPER!!
>
> 1000 tak for hjælpen. Bare lige for at være nysgerrig: Hvordan i al verden

Har selv samme maskine, og når jeg keder mig lidt, så sidder jeg og
trykker lidt på alle de knapper jeg ikke lige ved hvad skal bruges til

Fra : John Quist Kristense~

Dato : 17-09-01 13:37

Alletiders.

Jeg kontakter dig igen, hvis den driller.

John

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-09-01 17:56

On Mon, 17 Sep 2001 10:42:58 +0200,
John Quist Kristensen <johnqk@stofanet.dk> wrote:
> Hej Kenneth.

> SUPER DUPER!!
>
> 1000 tak for hjælpen. Bare lige for at være nysgerrig: Hvordan i al verden
> vidste du det ?!?

Også det samme på Inspiron 3800, Inspiron 8000, Lattitude L400 og
Lattitude C600 (har ikke testet på andet).

Det er ikke Fn+F7 der er interessant. Det er Fn+Font der vælger mellem
at strække skærmbilledet, eller holde en pixel som en pixel. Jeg kører
altid med 1 pixel = 1 pixel.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-09-01 21:12

> Derefter er både billedet "Windows 98" og dos-vinduet under opstart blevet
> halvt så stort.

Jeg vil tro du skal ind i BIOS, og indstille at din primære skærm er LCD,
eller tryk på Fn og CRT/LCD tasten for at skifte om til at dit primære
display er LCD.

/Flemming