Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Digi cam køb
Fra : John Bech

Dato : 16-09-01 17:02

Hej

Nu har jeg skulet løs og læst op og ned om digitale kamerarer, og jeg kan
egenligt slet ikke bestemme mig for hvilket det skal være. Jeg vil ofre ca.
5000kr, og det gøre ikke noget hvis det er et brugt kamera (dog ikke ældre
end 1 år). Men det er jo en jungle hvad kameraer angår !

En ting jeg godt kunne tænke mig, er et kamera med plads til et flashcard II
harddrive, for så er man totalt uafhængig af hukommelses kapasitet i ferie
situationer. Jeg er ikke kritisk med kameraets størrelse og ej heller hvor
stort et tft display det er udstyret med.

Har i nogen oplagte bud, personlige erfaringer eller blot nogen gode råd, så
er jeg lutter ører!

MVH John Bech

Fra : Karsten Olesen

Dato : 16-09-01 17:49

"John Bech" <donspeedy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> stort et tft display det er udstyret med.
>
> Har i nogen oplagte bud, personlige erfaringer eller blot nogen gode råd,

********************

Jo flere megapixels, jo færre billede
på et givent memorycard.

Skal man købe apparat idag, vil jeg
købe et 3.3 megapixels apparat, selvom
jeg faktisk ikke ved hvad jeg skal bruge
alle disse pixels til, da jeg næppe vil få
behov for at printe i A4 eller lave
grove udsnit....

Så overvejr dit behov nøje.

Fra : emj

Dato : 16-09-01 18:10

Karsten Olesen skrev i <9o2l3t$1rdu$1@news.cybercity.dk>:

> [...]
>købe et 3.3 megapixels apparat, selvom
>jeg faktisk ikke ved hvad jeg skal bruge
>alle disse pixels til, da jeg næppe vil få

De "grove udsnit" kan jo printes i høj kvalitet og små billeder, så
....!
Hilsen emj

Fra : The Webcat

Dato : 16-09-01 19:18

Hej.

Drop enhver tanke om type 2 kort, de fleste kameraer der kan anvende CF type
2 koster mere end 5000.- Og microdrives koster også en den størrelse orden.