Win2k og DHCP / Fast IP
Fra : Hauge

Dato : 16-09-01 15:33

Hejsa

Er det ikke muligt under Win2000 pro og server at sætte både DHCP og en fast
ip på sit netkort?

Jeg har brug for at have en fast intern IP, fx. 192.168.0.x på hver
computer, men hver computer skal også hente en dynamisk ip via DHCP. Er det
muligt, jeg kan overhovedet ikke finde nogen info om det nogen steder, kun
hvordan man sætter flere faste ip'er op på eet kort..

Mvh Hauge

Fra : bok

Dato : 16-09-01 18:52

"Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> muligt, jeg kan overhovedet ikke finde nogen info om det nogen steder, kun
> hvordan man sætter flere faste ip'er op på eet kort..

Øh. umiddelbart nej.
Hvorfor skulle man også kunne gøre dette ?

Mvh
BoK

Fra : Hauge

Dato : 16-09-01 19:00

Hejsa

"bok" <bok@addnet.dk> wrote in message
> Øh. umiddelbart nej.

Ok, ikke umiddelbart, vil det så sige at det kan lade sig gøre?

> Hvorfor skulle man også kunne gøre dette ?

Jeg får TDC BB i næste uge, og det er med 6 dyn-ip'er, flere har sagt at de
ikke alle sammen altid ligger indenfor samme ip-range, og derfor så giver
problemer ved deling af drev mellem maskinerne.. Derfor ville det jo være
smart at maskinerne snakkede sammen via interne ip'er i samme range,
istedet for public.

Mvh Hauge

Fra : bok

Dato : 16-09-01 22:38

> [...]
> problemer ved deling af drev mellem maskinerne.. Derfor ville det jo være
> smart at maskinerne snakkede sammen via interne ip'er i samme range,

Nej du kan ikke både køre med fast IP og IP fra DHCP, men installere også
NetBEUI protokollen. Og lad TCP/IP protokollen får sin IP fra DHCP.

Mvh
BoK

Fra : Hauge

Dato : 16-09-01 23:23

Hejsa

> Nej du kan ikke både køre med fast IP og IP fra DHCP, men installere også
> NetBEUI protokollen. Og lad TCP/IP protokollen får sin IP fra DHCP.

Jeg prøver, og ser hvad der sker.
Mange tak for hjælpen.

Mvh Hauge

Fra : RaYmAn

Dato : 17-09-01 13:38

> Nej du kan ikke både køre med fast IP og IP fra DHCP, men installere også
> NetBEUI protokollen. Og lad TCP/IP protokollen får sin IP fra DHCP.
Hmm, det er vist ikke helt rigtigt..
Synes jeg så en post der beskrev hvordan...
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\{4E787A3E-A466-40F6-AEF
E-7FCF6398754E}\Parameters\Tcpip
I denne registreringsdatabase værdi (nummeret i {} er forskelligt fra
maskine til maskine... og der er en for hver netkort...) ligger der en værdi
der hedder IPAddress og en der hedder SubnetMask samt nogle andre.
IPAddress og subnetmask er kommasepererede værdier for ip addresserne på
maskinen.
Så vidt jeg har læst mig frem til skal man bare ændre disse værdiere så den
f.eks siger 0.0.0.0,192.168.0.1 og i subnetmask passende addresser i samme
rækkefølge.
Så burde maskinen få flere ip addresser uden problemer...
Det skal lige siges at jeg ikke har prøvet det, men der var en post om det
som du sikkert kan finde hvis du søger.
Mvh Jens Andersen

Fra : Jan T Skalshøj

Dato : 09-11-01 20:42

Hejsa

Det virker hos mig med denne ændring nemt

Mvh. jan