Skærme
Fijala 3554
Viewsonic PerfectFlat P95f (vs. Philips B~
Fra : Troels Christrup Pet~

Dato : 16-09-01 15:32

(Se evt. dette indlæg som en uddybning af Martin Mogensens indlæg af
8/9-2001)

Jeg har flere gange været et enkelt museklik fra at købe denne Viewsonic
monitor. Pris på edb-priser: 4,5K

Jeg har pt. en gammel Sony 100GST, så de forkætrede streger har aldrig
generet mig.

Læg mærke til at den udmærkede test af disse 3 skærme ikke entydigt kan pege
på en vinder, man er nødt til at tage anvendelsen i betragtning.

Er der nogen der vil støtte mig i valget af denne 19' PerfectFlat eller er
der andre skærme der er mere oplagte.

Jeg har set den meget omtalte LG skærm i samme klasse og den imponerer mig
ikke.

Kan man i øvrigt besigtige denne Viewsonic skærm i København før man evt.
køber den???

http://www.neoseeker.com/Hardware/Products/viewsonicp95f/index.html
http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rlid=33626

Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-09-01 22:23

> Jeg har flere gange været et enkelt museklik fra at købe denne Viewsonic
> monitor. Pris på edb-priser: 4,5K

He he, jeg havde samme problem - kunne ikke rigtig få mig til at købe en
skærm jeg kun havde hørt om men ikke set. Men da jeg så kunne få en som
"opgradering" til min hjemme-pc prøvede jeg lykken.

Jeg er _meget_ glad for skærmen. Totalt fladt billede og virkelig mange
indstillingsmuligheder. Ok den fylder en del på skrivebordet, men min sidste
skærm var en 15" så der skulle jo også være en vis forskel i dybden.
Farverne er selvfølgelig perfekte - både den helt hvide og når man spiller
3D spil . Jeg har et ATi kort til at drive monitoren og kører i 1280x1024
i 100Hz (den kan sagtens køre både højere opløsning og opdatering, men det
passer mig fint med 1280x1024 - i spil kører jeg 1600x1200@100Hz)- det er
godt nok en dejlig fornemmelse med et totalt roligt skærmbillede og perfekte
farver. Tidligere havde jeg lidt problemer med at fokusere når jeg havde
arbejdet foran skærmen en hel dag, men det er ikke noget jeg lægger mærke
til længere.

Det eneste minus jeg har at sige er at den overfladebehandling glasset har
fået er noget skrøbelig. Min kat har kradset på den, og lavet en ridse i
denne overfladebehandling - og det er ikke noget der kan repareres. Rimelig
meget øv taget i betragtning at jeg modtog skærmen den 5/9.
Men det er nu næsten en uge siden denne ridse kom, og jeg har så småt lært
at overse/ignorere den. Det med overfladebehandlingen er iøvrigt ikke noget
der er ViewSonic specifikt, så det skal du ikke lade dig forstyrre af - det
var bare mig der lige ville brokke mig over min kat :-/.

På mit arbejde har vi også en LG Flatron skærm, og jeg synes faktisk bedre
om Viewsonic'ens billede, også på trods af at LG'en ikke har
Trinitronstregerne (har ikke tidligere haft Trinitronskærme). Det kan dog
sagtens skyldes grafikkortet at jeg synes bedre om min Viewsonic, da mit
grafikkort er et ATi som er kendt for god 2D, mens den på mit arbejde er et
Geforce2 Pixelview kort.

Jeg vil i hvert fald gerne anbefale skærmen.

Mvh
Flemming

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-10-01 09:02

"Flemming Joensson" <joensson@cs.auc.dk> wrote in message
> fået er noget skrøbelig. Min kat har kradset på den, og lavet en ridse i
> denne overfladebehandling - og det er ikke noget der kan repareres.
Rimelig

Du kan vælge at fjerne denne overfladebehandling med wienerkalk og sprit.
Det er en langsommelig opgave, men ridsen forsvinder garanteret...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen