problemer med e-mail til SMS..mærkelige te~
Fra : Zurfer

Dato : 16-09-01 15:07

Når jeg prøver at sende en SMS ved hjælp af JavaMail gennem en mail Gateway
får jeg følgende mærkelige problem:
Efter adressen hvor beskeden bliver sendt fra kommer der et "V" ind i
beskeden.
Ca. midtvejs, eller 2/3 inde i beskeden bliver der sat et "=" tegn ind.

Nogle der kan hjælpe mig af med dette mærkelige problem.???
Kildekoden er herunder.
På forhånd tak.

Mvh. Kenneth

---cut---

import java.lang.*;
import java.util.Properties;
import javax.mail.*;
import javax.mail.internet.*;
import java.sql.*;
import java.net.InetAddress;

public class test2 {

public test2() {

}

public void sendSMS() throws Exception {

String host = "mailhosten"; //eks.vip.cybercity.dk
String from = "emailadresen der bliver sendt fra";
String til = "mobilnummer@sms.tdm.dk"; //sms.tdm.dk hvis det er teleDK
eller nogle som benytter deres net
String subj = "overskrift i beskeden";
String body = "Dette er body teksten i beskeden";

MimeMultipart mp = new MimeMultipart();

MimeBodyPart body2 = new MimeBodyPart();
body2.setDescription("","iso-8859-5");
body2.setContent(body,"text/plain");
mp.addBodyPart(body2);

// Get system properties
Properties props = System.getProperties();

// Setup mail server
props.put("mail.smtp.host", host);

Session session = Session.getInstance(props);

// Define message
MimeMessage message = new MimeMessage(session);
message.setContent(mp);

// Set the from address
message.setFrom(new InternetAddress(from));

// Set the to address
message.addRecipient(Message.RecipientType.TO, new
InternetAddress(til));

Transport.send(message);
System.out.println("Mailen er sendt til: "+til);
}
}

---cut---

Fra : Jon Rønningen

Dato : 16-09-01 15:28

Hei, mulig det er charsettet som er galt, prøv å endre iso-8859-5 med
iso-8859-1, og se om det har noen forskjell:

body2.setDescription("","iso-8859-1");

Hilsen
Jon Rønningen

Zurfer <kenneth_andersen@vip.cybercity.dk> skrev i

Fra : Zurfer

Dato : 16-09-01 15:36

"Jon Rønningen" <froland@start.no> wrote in message
> Hei, mulig det er charsettet som er galt, prøv å endre iso-8859-5 med
> iso-8859-1, og se om det har noen forskjell:
>
> body2.setDescription("","iso-8859-1");

Det gjorde det desværre ikke...

Mvh. Kenneth