hvordan undgå man at word 2000 viser offic~
Fra : Niels Bjerregaard

Dato : 16-09-01 14:35

Vi har i firmaet lavet vore egne skabeloner og opdelt dem i rimelige
grupper. De deles af alle ved at logonproceduren kopierer dem ud på den
enkelte computer tilsluttet netværket. Så kan også bærbare have
firmastandarder inkl.. ændringer.

Men i Word 2000 kan vi ikke finde ud af slette referencen til microsofts
standardskabeloner - som vi jo ikke bruger og som "bemægtiger" sig en del
faneblade.

mvh Niels

Fra : pre

Dato : 16-09-01 15:24

Slet dem - eller flyt dem til en "ukendt" sted. De ligger som regel i
"Application Data" og nogle i "Programmer\Fælles Filer". Nemmest er det at
søge på *.dot, listen kommer ud i orden efter placering.
pre

Fra : Niels Bjerregaard

Dato : 16-09-01 16:27

og når det heller ikke virker at slette alle andre *.dot filer på egen
computer - og den ikke i opsætningen peger mod netværket? hvad gør man så

mvh Niels

Fra : emj

Dato : 16-09-01 16:44

Niels Bjerregaard skrev i
<3ba4c518$0$23960$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>og den ikke i opsætningen peger mod netværket? hvad gør man så

Man går i funktioner/indstillinger/filplacering og ændrer
stien/stierne, så der peges de rigtige steder hen.

Hilsen emj

Fra : Niels Bjerregaard

Dato : 16-09-01 22:06

og det har jeg også gjort. Men de kommer stadig frem.

mvh Niels

Fra : emj

Dato : 16-09-01 22:22

Niels Bjerregaard skrev i
<3ba51471$0$82181$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> Men de kommer stadig frem.

Helt præcist. Hvilke skabeloner kommer frem hvor?
Normal.dot kan du ikke fjerne permanent, den genereres automatisk, men
du kan saftsusme da slette alle de andre skabeloner.
Hilsen emj

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-09-01 22:20

"Niels Bjerregaard" <nb@juulrevision.dk> skrev i en meddelelse
> og når det heller ikke virker at slette alle andre *.dot filer på egen
> computer - og den ikke i opsætningen peger mod netværket? hvad gør man så
>

> mvh Niels

Det skulle vel ikke være således, at det rent faktisk er de indbyggede
wizards, som hele tiden dukker op hos Jer? Alle de indbyggede "skabeloner"
som er markeret med en tryllestav er wizards, og kan findes ved at søge på
*.wiz
Mange af de øvrige skabeloner ligger slet ikke i skabelon mappen under
application data, men derimod i Programmer\Microsoft Office\Templates\1030
hvor der også findes wiz filer.
Noget kunne tyde på, at der er noget indbygget automatik, som kan gøre det
du vil have gjort, lidt svært. Selv om jeg flyttede filerne væk fra
ovenstående mappe, var mapperne der stadig og ikonerne kunne ses i word. Når
jeg så ville aktivere dem, prøvede den på at installere dem igen og ville så
have cd.en. Normalt når man sletter en skabelon, kan man ikke længere se
ikonet, så her er altså en lidt anden opbygning.
Jeg tror, at I skal en helt anden vej. I skal via installationen fjerne
disse skabeloner og wizards.
I Tilføj/fjern programmer starter i installationsprogrammet igen. I vælger
så Tilføj/eller fjern funktioner.
Under Word er der punktet Guider og skabeloner, hvor man kan henholdsvis
tilføje og fjerne dem. Her tror jeg, at I skal fjerne dem, for at det kan
virke effektivt. Jeg har ikke selv lige tid til at teste det, da jeg er på
vej ud af døren til et kursus i en uges tid.

Kurt
Kurt

Fra : Niels Bjerregaard

Dato : 18-09-01 21:41

rigtigt - ved at fjerne i installationen lykkedes det. Tak.

Niels

Fra : pre

Dato : 18-09-01 11:52

Der findes flere, dels officielle MS-løsninger, dels de der er skabt af
andre, der har haft de samme problemer. Her er lidt tekst, der belyser
mulighederne (selv om det egentlig er skrevet til C/W):

******************
There are several ways to set the workgroup templates option:
You can instruct each user to set it themselves.
You can write code to set the option and run the code on all users'
computers.
- For custom Word templates, if the Normal.dot file is under administrative
control, you can set the option there. In this scenario, the Normal.dot file
is probably read-only, so users cannot modify the setting. For more
information about administrative control of Office 2000, see the Microsoft
Office 2000 Resource Kit (Microsoft Press, 1999).

In Word, you can modify the workgroup templates option through VBA code by
setting the DeFaultFilePath property of the Options object, passing in the
wdWorkgroupTemplatesPath constant for the path argument, as shown in the
following code fragment:

Options.DefaultFilePath(wdWorkgroupTemplatesPath) _
"\\Server\Share\WorkgroupTemplates"
In Excel, you can modify the workgroup templates option through VBA code by
setting the NetworkTemplatesPath property of the Application object:

Application.NetworkTemplatesPath = "\\Server\Share\WorkgroupTemplates"
For example, if you have Visual Basic, you can write a simple program that
launches Word or Excel through Automation to set this option, and then
compile the program into an .exe file and distribute it to all of your users
through e-mail. When the users run the program, it will set the workgroup
templates option correctly for them.
*********************

Jeg har mere hvis der er folk der kan håndtere lidt makro
pre
Storing a workgroup template on a common network share is a good idea from a
maintenance standpoint, because you can modify the template without having
to redistribute the template to every user. However, if you need to deploy
the template to users who do not have access to a common network share, you
can build a custom installation program to deploy a template. See the
following section for more information.

Deploying Application-Specific Add-ins
The AddIns folder under C:\Windows\Application Data\Microsoft or C:\Windows
\Profiles\UserName\Application Data\Microsoft is the default folder for
Word, Excel, PowerPoint, and Access application-specific add-ins. The
simplest way to deploy an application-specific add-in, of course, is to
e-mail the add-in to users or to post it on a network share with
instructions for copying it to the correct folder. There is nothing wrong
with this approach; however, you can't guarantee that users will copy the
add-in correctly, especially if the add-in has any dependent files that may
need to be installed to a different folder. If you need more control over
the installation process, you can create a custom setup program to install
the solution correctly.
Building such a setup program is relatively simple. Although you can build a
setup program from any VBA host application, Microsoft Visual Basic is
optimal because you can create an executable (.exe) file.

Fra : pre

Dato : 18-09-01 15:00

Her overså jeg det faktum at alle disse skabeloner indlæses hver gang Word
startes. Løsningen må være en makro-snip, der udnytter dialogboksen til at
hente skabelonerne fra en anden folder. Det er ikke den store opgave, men
der skal tid til for at teste.
pre