Discus læggerør
Fra : Frederik

Dato : 16-09-01 13:11

Søger tegning - billede eller beskrivelse af forskellen på læggerøret
på en han og hun discus

Fra : Pyros

Dato : 14-11-01 09:30

"Frederik" <fl@.mail.dk> wrote in message

> Søger tegning - billede eller beskrivelse af forskellen på læggerøret
> på en han og hun discus

Hej NG

læggerøret på en han discus eller scalare er tyndt og spidst, hvor hunnens
er tykkere og mere rundt i spidsen. Desuden siger min erfaring mig, at man
kan kønsbestemme dem ved bare at kigge på fiskene. Hannerne er mere
autoritære og majestætiske i deres bevægelser og kropsform, hvor hunnerne er
mere buttede og hygsomelige.

Pyros

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 14-11-01 21:53

> [...]
> kan kønsbestemme dem ved bare at kigge på fiskene. Hannerne er mere
> autoritære og majestætiske i deres bevægelser og kropsform, hvor hunnerne

Herudover kan man med temmelig stor sikkerhed se kønsforskellene ved at
kigge på rygfinnen. Hanens ryfinne slutter i en spids, hvorimod hunnens er
mere afrundet i slutningen (der kan selvfølgelig være undtagelser, men
generelt er det en temmelig sikker metode).

Torben