Q: Lukke ens Mobil ?
Fra : Alfex

Dato : 16-09-01 11:35

Hejsa jeg har lige fået tilbudt en Nokia 8210. Den er sandsyndligvis
stjålet. Hvis jeg nu køber den, lukker politiet den vel efter en uge.. da de
har sporet den ik ?
Altså politiet lukker Mobilen med det samme når den tændes vel ?

Fra : Fischer

Dato : 16-09-01 11:52

> [...]
de
> har sporet den ik ?
> Altså politiet lukker Mobilen med det samme når den tændes vel ?

Hvis en mobiltelefonen stjæles skal dette meldes til både politiet og
teleselskabet.

Teleselskabet sætter telefonen på den internationale spærreliste, så den
ikke kan bruges i de (vestlige) lande der er med i samarbejdet.
Spærringen sker vha. telefonens IMEI-nummer.

Altså når du tænder telefonen vil du blive nægtet adgang til mobilnettet og
der gemmes oplysninger om hvilket SIM-kort der var i telefonen da der blev
forsøgt.
Disse oplysninger gives til politiet som så ofte kan finde ud af hvem der
har forsøgt at bruge telefonen.

--
*Fischer
Ved at sætte uofficiel danmarksrekord i mobilnummerportalitetsforsinkelse.

Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 16-09-01 19:08

Jeg har fået stålet min... sonofon sagde jeg skulle ringe til
politiet og anmelde det..

- Politet skulle have imei nummeret - ikke sonofon...

Fra : Fischer

Dato : 16-09-01 19:39

> Jeg har fået stålet min... sonofon sagde jeg skulle ringe til
> politiet og anmelde det..
>
> - Politet skulle have imei nummeret - ikke sonofon...

OK - så er det policen der giver teleselskaberne besked om at spærre
nummeret. Det er i al fald ikke policen der direkte kan spærre det på
nettet.
Det er vel også fair nok at det kører den vej.

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 06-12-01 21:52

> [...]
> 38 DAGE pr. 16. september ........ and still counting!
> Det kører for TELMORE - af pommeren til.

Det er altså ikke Telmore, der laver den forsinkelse....

Fra : D9N

Dato : 07-12-01 08:42

Det tror jeg ikke du skal regne med er rekord!!!
jeg bestilte overflytning fra Sonofon til tiscali 1/8 og det skete 17/11 ...
og det var helt og holdent sonofons smøleri....
så derfor har de også tilbagebetalt differencen for perioden... det er man
nemlig berettiget til!!
vh

--
vh