Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Pentax MZ-7 vs Canon EOS 300
Fra : HelloKitty

Dato : 16-09-01 03:32

Hej hajer,
jeg har efter flere anmeldelser på nettet fundet mig frem til Pentax MZ-7 og
EOS300eren som foretrukne inden for budgettet. Som jeg forstår så skulle
MZ-7eren være overlegent i flere punkter, men har desværre ikke DOF
(depth-of-field preview?). Det skulle EOS300eren have, og det viser sig at
være en meget mere populær kamera end Pentaxen, sandsynligvis pga.
kvaliteten? Men det kan også være af marketingsgrunde... minusset ved den
skulle være ringere linse og alt for let krop? Og det er nok pga. al den
reklame, at jeg begynder at hælde over til EOS300eren... nogen råd? Hvad med
Nikon F-65?

--

Sincerely/Mvh.,
HelloKitty, hellokitty@e-box.dk

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 16-09-01 19:25

"HelloKitty" <[nospam]hellokitty@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle være ringere linse og alt for let krop? Og det er nok pga. al den
> reklame, at jeg begynder at hælde over til EOS300eren... nogen råd? Hvad

Nikon'en ved jeg ikke noget om, men hvad med at tage et kig på Minolta Dynax
5. Det er ca. samme prisklasse som canon'en og pentax'en, men så vidt jeg
kan se erden bl.a. hurtigere på den korteste lukketid 1/4000 sek, med de to
andres 1/2000, og den har en hurtigere synctid på flashen 1/125 del sek, mod
canons 1/90, og pentax 1/100 del. Desuden har den minoltas nye hurtige
autofokussystem, og en hurtigere motor 3fps, mod canons 1,5 og pentax 2. Det
er små ting, men måske værd at tage med? Jeg skal i hvert tilfælde have mig
et når jeg lige finder pengene.... :}

--
// Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Fra : HelloKitty

Dato : 19-09-01 00:45

> [...]
Det
> er små ting, men måske værd at tage med? Jeg skal i hvert tilfælde have

<--- Hvad så med objektivet? Er det sådan acceptabelt?

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 19-09-01 09:36

> Dynax
> mod
> Det
> mig
> >
> <--- Hvad så med objektivet? Er det sådan acceptabelt?

Det skulle jeg absolut mene, som std. medfølger der Minoltas AF 28-80mm
f/3.5-5.6(D), D'et betyder at det har indbygget afstandsmåling, som bl.a.
kan bruges i forbindelse med flashen, der så slev kan bestemme hvor meget
lys der er brug for. Jeg kender ikke så meget til objektiver fra Canon og
Pentax, men jeg vil tro at minolta's kvalitet er den samme.