applet
Fra : Stranger

Dato : 15-09-01 23:55

Hej,
jeg har lige begyndt at skrive applets (har i øvrigt altid arbejdet med
applikationer) men det sker noget meget iriterende:
Hvis jeg skriver applet, compiler det og forsøger at køre i browseren så
"siger" den at "...class ikke fundet".
Class filen ligger selvfølgelig i samme mappe som html-fil.
Hvis jeg bruger appletviewer så er alt ok.
Jeg ved at der må findes en meget simpel løsning.
Her er det velkendte eksempel som jeg ikke kan få til at køre:

HelloWorld.java:

import java.applet.*;
import java.awt.*;

public class HelloWorld extends Applet {
public void paint(Graphics g) {
g.drawString("Hello world!", 50, 25);
}
}

HTML:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>java</TITLE>
</HEAD>
<BODY>

<APPLET CODE="HelloWorld.class" WIDTH=150 HEIGHT=25>
</APPLET>
</BODY>
</HTML>

Hvad i alverden er forkert her?

mvh Dejan

Fra : Jon Rønningen

Dato : 16-09-01 15:19

Stranger <stranger@tdcspace.dk> skrev i
> Hej,

Goddag,

> [...]
> </HEAD>
> <BODY>
>
> <APPLET CODE="HelloWorld.class" WIDTH=150 HEIGHT=25>

Det eneste jeg kunne tenke meg er at Appletten din brukes noen classes som
ikke finnes i jdk 1.1 (selv om det ikke så slik ut i HelloWorld'en ovenfor),
som altså internet explorer kjører, da skjer feilen som du beskriver.
Netscape/Mozilla 6.0 støtter derimot java 1.2 i appletter, akkurat som
appletviewer.

Hilsen
Jon Rønningen
Norge

Fra : Ole Ingversen

Dato : 16-09-01 19:33

On Sun, 16 Sep 2001 16:18:49 +0200, "Jon Rønningen" <froland@start.no>
wrote:

>Stranger <stranger@tdcspace.dk> skrev i
>
> Goddag,

Du skal fjerne '.class' fra din html - altså

<APPLET CODE="HelloWorld" WIDTH=150 HEIGHT=25>

Venlig hilsen Ole Ingversen

Fra : Stranger

Dato : 16-09-01 23:34

"Jon Rønningen" <froland@start.no> wrote in message
> [...]
> som altså internet explorer kjører, da skjer feilen som du beskriver.
> Netscape/Mozilla 6.0 støtter derimot java 1.2 i appletter, akkurat som

Tak for dit svar. Jeg bruger JDK 1.4 og nu har jeg fået Netscape til at køre
disse applets, men IE 6.0 gider stadigvæk ikke. Er der nogle sætninger i
konfigurations- filerne der skal ordnes så både IE og NN kan køre disse
applets (som sagt så har jeg instaleret JDK 1.4)?

mvh Dejan

Fra : Jesper Stougaard Knu~

Dato : 17-09-01 10:13

Med JDK 1.4 beta følge en HTML converter, som du skal køre over på din HTML
fil til Netscape.

Der vil så bliver indsat IE tags i HTML filen

Jesper