afrikansk glassmalle
Fra : Arne

Dato : 15-09-01 18:25

hei!
jeg har anskaffet meg 10 stk. afrikansk glassmalle (Eutropiellus Buffei)
Mitt problem er at jeg ikke finner info om denne fisken på akvariesider, så
jeg vet veldig lite om den (hvor den kommer fra, hvor store de kan bli osv.)
Så hvis noen vet noe om disse fiskene,eller hvor jeg kan finne info om den,
ville jeg sette stor pris på om du sendt meg en mail.

Fra : Madsen

Dato : 15-09-01 20:42

"Arne" <arne_hartvigsen@c2i.net> skrev:

> [...]
> Så hvis noen vet noe om disse fiskene,eller hvor jeg kan finne info om den,
> ville jeg sette stor pris på om du sendt meg en mail.

Her var måske en mulighed:
<http://www.google.com/search?q=Eutropiellus+Buffei&btnG=Google-s%F8gning&hl=da&lr=>
Når først man har det latinske navn kan man komme ret langt.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : ole larsen

Dato : 15-09-01 21:09

Madsen skrev i meddelelsen <3ba3af00$0$822$edfadb0f@dtext.news.tele.dk>...
> [...]
l=da&lr=>
>Når først man har det latinske navn kan man komme ret langt.

Endnu et argument for at benytte de videnskabelige navne, der - hvis det er
som i human medicin - ikke kun er latinske, men også græske.
Og en lille favorit-sviner: Hysteron er et (af flere) videnskabelige navne
for livmoder og af græsk - lige som hysteri, øhøm Og når vi nu er i den
platte gade: Fungicillin er medicin der udrydder fungus (svamp) - hvem ville
så drømme om at ordinere penisillin til en mand ?

Ole

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 15-09-01 21:25

> Og en lille favorit-sviner: Hysteron er et (af flere) videnskabelige navne
> for livmoder og af græsk - lige som hysteri, øhøm Og når vi nu er i
den

Haha, grov men sjov
--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Morten

Dato : 15-09-01 22:59

LOL
Morten

Fra : ole larsen

Dato : 15-09-01 23:35

Soren 'Disky' Reinke skrev i meddelelsen
<3ba3b8e9$0$23929$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]

Grov ? Hysteron og hysteri er samme græske ord i forskellig bøjning. De var
velorienterede, de gamle grækere. Stort grin.

Ole

Fra : Madsen

Dato : 16-09-01 00:29

"ole larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev:

> Grov ? Hysteron og hysteri er samme græske ord i forskellig bøjning. De var
> velorienterede, de gamle grækere. Stort grin.

Tja, de var meget vise mænd de gamle grækere. ;)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Jan Boegh

Dato : 16-09-01 09:31

"ole larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote in message news:gJQo7.12647$9V5.545489@news000.worldonline.dk...

> Grov ? Hysteron og hysteri er samme græske ord i forskellig bøjning. De var
> velorienterede, de gamle grækere. Stort grin.

Ahemmm - er 'hysteron' ikke intetkøn?
En livmoder hedder vel 'hystera'? - når vi nu er i gang med bøjningsformerne <endnu større grin>

mvn
Jan

Fra : Thomas Vatne

Dato : 20-09-01 18:23

Det er en bok som heter 120 akvarie fisker
som du får lånt på biblioteket!!
Prøv å se i den!!!!!!!

Leif-bjørg olav!!

Arne <arne_hartvigsen@c2i.net> skrev i