Gamle indlæg
Fra : Tom Manczak

Dato : 15-09-01 14:15

Hvor kan man søge på gamle indlæg i denne gruppe, som for længst er
taget af newserverne? Altså en slags online database med indlæg, ca et
år gamle?

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak, Copenhagen, Denmark
ICQ 110297734

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 15-09-01 17:26

www.dejanews.com er verdens største samling af indlæg (tro mig den er STOR)

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Jan Boegh

Dato : 15-09-01 18:06

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> wrote in message news:3ba380f7$0$1011$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> www.dejanews.com er verdens største samling af indlæg (tro mig den er STOR)

Du er nu ikke helt updated, Disky - det er efterhånden længe siden Deja lukkede og slukkede og blev til Google, der IMHO faktisk er
et langt bedre arkiv end Dejanews var.
Og den link, man har brug for er nok den, der fører til avanceret søgning:
http://groups.google.com/advanced_group_search

mvh
Jan

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 15-09-01 18:37

"Jan Boegh" <jan@boegh.X_net> skrev i en meddelelse
> [...]
> et langt bedre arkiv end Dejanews var.
> Og den link, man har brug for er nok den, der fører til avanceret søgning:

Nu peger De samme sted hen, og www.dejanews.com er langt lettere at huske.

Og hele dejanews base blev overtaget af google.

Så jo jeg er opdateret :)

Fra : Jan Boegh

Dato : 16-09-01 09:22

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> wrote in message news:3ba39182$0$82111$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Nu peger De samme sted hen, og www.dejanews.com er langt lettere at huske.

Har du et memoteknisk fif, der gør det lettere at huske ordet 'dejanews' fremfor 'groups.google' så har du da nok ret. Ellers
vrøvler du.

> Og hele dejanews base blev overtaget af google.
og hvad tror du det betyder når jeg skrev: "og blev til Google"?

> Så jo jeg er opdateret :)

Jaså!

mvh
Jan

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 16-09-01 11:33

> [...]
>
> Har du et memoteknisk fif, der gør det lettere at huske ordet 'dejanews'
fremfor 'groups.google' så har du da nok ret. Ellers

Nu var den komplete URL du skrev noget længere end groups.google.

Og som jeg også skrev peger www.dejanews.com jo på den anden adresse. Så jeg
kan slet ikke se hvor dit problem er.

> og hvad tror du det betyder når jeg skrev: "og blev til Google"?

Skulle bare være sikker :)

> Jaså!

Rart at se du også er.

Fra : Steen Suder

Dato : 16-09-01 16:46

Jan Boegh wrote:

> Har du et memoteknisk fif, der gør det lettere at huske ordet 'dejanews' fremfor 'groups.google' så har du da nok ret. Ellers
> vrøvler du.

Skulle da lige være http://deja.com/ ...

<KLIP>

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 16-09-01 16:55

fremfor 'groups.google' så har du da nok ret. Ellers

> Skulle da lige være http://deja.com/ ...

And the winner with the shortest URL for Newsgroup archive is Steeen.

Yep den var endnu kortere.

Fra : Steen Suder

Dato : 16-09-01 17:10

Soren 'Disky' Reinke wrote:

> huske.

> fremfor 'groups.google' så har du da nok ret. Ellers

> And the winner with the shortest URL for Newsgroup archive is Steeen.
>
> Yep den var endnu kortere.

<vrangforestilling size=mild>
.... nikker en enkelt gang med hovedet i retning af publikum med et
Michael Meyerheim'sk blik...
</vrangforestilling>

Jeg kan ikke huske hvordan jeg i sin tid faldt over denne adresse, men
den har vist eksisteret i lang tid.

<KLIP>

Fra : Neumann, Thomas

Dato : 16-09-01 17:51

slap nu af

den korteste url er www.com

tak for tip om gamle indlæg!

en anden måde er at bruge XNews... af en eller anden grund henter den
sindsygt mange og gamle indlæg hvis man ikke beder den om at lade være...

Thomas

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 16-09-01 18:06

> slap nu af
>
> den korteste url er www.com

Ja men den peger ikke på et newsgroup arkiv :))

> tak for tip om gamle indlæg!
>
> en anden måde er at bruge XNews... af en eller anden grund henter den
> sindsygt mange og gamle indlæg hvis man ikke beder den om at lade være...

Hehe, men flere år tilbage henter den nok ikke :)

Fra : Neumann, Thomas

Dato : 16-09-01 20:00

HAK

> Hehe, men flere år tilbage henter den nok ikke :)

HAK

Nej ok... jeg overgiver mig

Thomas

Fra : Madsen

Dato : 15-09-01 19:27

> [...]

> Hvor kan man søge på gamle indlæg i denne gruppe, som for længst er
> taget af newserverne? Altså en slags online database med indlæg, ca et

Google er en mulighed som allerede nævnt, men kandu.dk var
måske også. Jeg ved ikke hvor lang tid de går tilbage, men du
kan prøve denne: <http://www.kandu.dk/dk/emne/20704>

Siden er ikke jordens hurtigste.

--
Mvh. Madsen