Kabler
Fra : Carsten Jessen

Dato : 15-09-01 11:44

Jeg har et hurtigt spørgsmål med hensyn til kabler. Jeg har i øjeblikket to
computere forbundet direkte i netværk med et krydset kabel (tror jeg nok,
kablet er blåt). Jeg skal nu til at udvide mit netværk med en ADSL
forbindelse og skal derfor bruge en hub. Mit spørgsmål er om jeg også skal
have nye kabler til at forbinde mine computere til hub'en.

MVH Carsten

Fra : Bille1948

Dato : 15-09-01 12:21

Det er jeg ret sikker på at du skal.

Jeg kan ikke længere bruge mit krydsede kabel (rødt), men bruger nu
"lige" kabler, som er hvide. Der hvor jeg købte HUBén fortalte
ekspedienten, at "krydset" skete inde i HUBén.

Jeg er ikke selv tekniker.

Ole P. Bielefeldt

http://www.kandu.dk/

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-09-01 12:24

> Mit spørgsmål er om jeg også skal have nye kabler til at
> forbinde mine computere til hub'en.

Du kan godt bruge dit krydsede kabel, men det skal bruges i uplink porten.
De andre enheder skal bruge alm. parsnoede (Twisted Pair) kabler med RJ45
stik.

Mvh.
Mikael

Fra : Bille1948

Dato : 15-09-01 12:42

For at det virkede hos mig, skulle ADSL kablet være i uplinkg porten med
et lige kabel.

Men, som jeg skrev, jeg er ikke tekniker, men det var den eneste måde
det ville virke på.

Ole P. B.

http://www.kandu.dk/

Fra : Polle

Dato : 17-09-01 14:10

Jamen har Uplink porten ikke en omskifterknap til normal ?.

Fra : Bille1948

Dato : 17-09-01 14:33

Nej, ikke på min lille LanPro hub med 5 porte + en Uplink port.

http://www.kandu.dk/