Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
2 Q's vedr. HP 315
Fra : Thore Sorensen

Dato : 15-09-01 11:35

Jeg har et HP315 digital kamera, der p.t. kører med alm 1.5 V batterier.
Jeg har en AC adaptor/strømforsyning jeg bruger, når jeg overfører
billederne til PC eller tager billeder "stationært".

Et par spørgsmål...:

1) Hvis jeg køber 4 NiMh batterier til kameraet, kan jeg oplade NiMh
batterierne med ACadaptoren, mens de sidder i kameraet, eller skal de
pilles ud og sættes i den lader man køber sammen med batterierne?

2) Hvad er forskellen på CompactFlash type 1 og type 2?
Jeg bruger, så vidt vides...type 1 til mit 315-kamera...

På forhånd tak...

--
Med venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj

Fra : Esben

Dato : 16-09-01 02:40

"Thore Sorensen" <ts@dinotec.dk> wrote in message
> [...]
> batterierne med ACadaptoren, mens de sidder i kameraet, eller skal de
> pilles ud og sættes i den lader man køber sammen med batterierne?

Det kan man ihvertfald med HP 618 - jeg vil tro man kan det samme med dit
kamera. Umiddelbart virker det dog lidt underligt, for man kan jo også putte
almindelige batterier i.

--
Esben

Fra : Thore Sorensen

Dato : 16-09-01 10:41

On Sun, 16 Sep 2001 03:40:11 +0200, "Esben" <esben@huleboer.dk> wrote:

> [...]
>kamera. Umiddelbart virker det dog lidt underligt, for man kan jo også putte

Tak for svaret....ja det er underligt at der ikke sker noget med alm.
batterier, når ACadaptoren er tilsluttet...
Nå, men jeg har købt 4 NiMh batterier og en lader, så må vi se...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - ts@dinotec.dk