Skærme
Fijala 3554
LG FLATRON 795FT, Viewsonic G73 FM eller n~
Fra : :--:

Dato : 14-09-01 21:07

Hej

Jeg har deværre fået en irriterende ridse i coatingen på min Philips skærm

Defor vil jeg muligvis købe en ny skærm.

Jeg har kigget på LG Flatron 795Ft og Viewsonic G73FM. Jeg har desværre kun
haft mulighed for at se LG skærmen live.

Rundt om på nettet kan jeg læse mig til at LG skærmen skulle have problemer
med moire ?? Er det noget I har oplevet og hvilken skærm ville I øvrigt
anbefale af de 2 ?

Hvis der er andre gode alternativer til ca samme pris må I gerne komme med
et svar på det også.

Til slut - er der nogle steder i Århus og omegn at man kan se en Viewsonic
G73FM live ?

Hilsen Thomas

Fra : Rene H. Larsen

Dato : 16-09-01 01:32

":--:" <nospam@stofanet.dk> writes:

[...]

> Rundt om på nettet kan jeg læse mig til at LG skærmen skulle have
> problemer med moire ?? Er det noget I har oplevet og hvilken skærm
> ville I øvrigt anbefale af de 2 ?

Jeg kan bekræfte at Flatron skærmene har en smule moiré-problemer,
idet det ofte ikke er muligt at kompensere 100% for moiré-effekten med
kontrollerne på skærmen. Det er dog aldrig noget jeg bemærker ved
almindeligt brug (jeg har selv en 915FT+); jeg har kun observeret
moiré i forbindelse med et bestemt prikmønster som er særlig
"provokerende" for skærmen.

Viewsonic skærmen kender jeg ikke, men de laver vist generelt nogle
udmærkede skærme.
--
#!/usr/bin/perl -w
for(0..12){$b[$_]="|".($_==6?"-":" ")x78}for(0..78){substr($b[-

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-10-01 09:04

":--:" <nospam@stofanet.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg har deværre fået en irriterende ridse i coatingen på min Philips skærm
>
> Defor vil jeg muligvis købe en ny skærm.

Det er billigere at fjerne coatningen helt.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Mikael Larsen