Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nyt kamera
Fra : FRBI

Dato : 14-09-01 19:13

hej Gruppe.

Jeg står og skal til at investere i et nyt kamera (ikke digitalt), men
jeg aner ikke hvilket jeg skal vælge !
Prisen skal være 2000 - 2500 kr og der skal være en god zoom på.
Jeg er blevet rådet fra 2 butikker, den ene siger olympus og den anden
Nikon, hvad siger i ?

På forhånd tak Frank Birch

Fra : Jan Boegh

Dato : 14-09-01 19:26

"FRBI" <f@b.dk> wrote in message news:3ba2482a.1426014@news.cybercity.dk...

> Jeg er blevet rådet fra 2 butikker, den ene siger olympus og den anden
> Nikon, hvad siger i ?

Jeg kan ikke hjælpe dig, men hvad tro du du får som svar, hvis du spørger to mødre om hvem der har den kønneste unge?

Eller sagt på en anden måde: Du får aldrig et fornuftigt svar på det spørgsmål.

mvh
Jan

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 14-09-01 19:54

f@b.dk (FRBI) wrote in news:3ba2482a.1426014@news.cybercity.dk:

> [...]
> Prisen skal være 2000 - 2500 kr og der skal være en god zoom på.
> Jeg er blevet rådet fra 2 butikker, den ene siger olympus og den anden

Hmm den ene har nok Olympus på lager - den anden Nikon

Jeg går ud fra at du mener kompaktkameraer. Olympus Mju serien synes jeg er
god, lille og let med en rimelig god optik. Nikon kender jeg ikke.

Find evt. de to kameraer her
http://www.photographyreview.com/Point+and+Shoot/PLS_3108crx.aspx og se
hvad brugerne synes om dem. Læs deres kommentarer og se bort fra
karaktererne - de kan være vildledende..

Prøv også at læse her hvad folk synes om deres forskellige kompaktkameraer:
http://www.photo.net/photo/point-and-shoot#comments (de nyeste er i bunden
- start dér) Det kan ikke betale sig at læse andet end disse kommentarer på
denne specifikke side - resten er for gammelt.

Vælg max 80-90 mm zoom, alt deruover dur bare ikke - optikken bliver for
dårlig. Mulige kandidater kunne være Olympus Mju Zoom 80 Wide, Konica Lexio
70.

Vær opmærksom på at de fleste kompaktkameraer ingen vidvinkel har - de går
typisk fra 35 eller 38 mm. De to ovennævnte modeller går begge fra 28 mm.

Dette er jo bare mine råd - der er sikkert andre der er uenige

--
Hilsen
Kenneth

http://www.fotokritik.dk/?x=/oversigt.html?bruger=48

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 14-09-01 21:25

Jeg kan helt klart anbefale Canon Prima Super 135. Den har helt klart noget
af det bedste glas for et lommekamera til 25-2800 med 35-135mm zoom. Jeg har
selv haft et engang, og det stod bare skarpt hele tiden. På 135mm kunne jeg
ikke se den store forskel fra min Sigma 75-300APO, den stod virkelig flot i
test. Det eneste dårlige jeg kan sige er at nogle af indstillingsknapperne
er lidt for små og søgerne en anelse sløret på lange brændvidder. Men
billedet der kommer ud af det, det står flot, og det er vel det
vigtigste.....

FRBI <f@b.dk> skrev i en news:3ba2482a.1426014@news.cybercity.dk...

Fra : Lars9999

Dato : 14-09-01 22:23

Hej

Jeg ville vælge en Canon EOS 300 med en 28-90 - som jeg har set rundt
omkring til ca. kr. 2800.

Du har så et godt objektiv at starte med - og kan så evt. senere skifte hus.

Lars

Fra : HelloKitty

Dato : 16-09-01 02:09

> Du har så et godt objektiv at starte med - og kan så evt. senere skifte
hus.

<--- Måske skulle man starte den anden vej..?