Det bliver aldrig det samme
Fra : Jack Jensen

Dato : 14-09-01 13:12

at se film hvor World Trade Center optræder efter denne voldsomme
tragedie hvor alle de mennesker døde og nu hvor de 2 tårne ikke er der
mere.
Vi vil blive mindet om det igen og igen når vi se film med WTC - det
er en del af vores liv nu - R.I.P til dem alle sammen.

Film jeg lige kommer til at tænke på hvor WTC har haft en større role
er :
King Kong (1976)
Wall Street
Escape from New York

Har i andre ?

mvh
J.J.

-

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 14-09-01 13:30

"Jack Jensen" <spamspam@hotmail.com> wrote in message
> Film jeg lige kommer til at tænke på hvor WTC har haft en større role
> er :
> King Kong (1976)
> Wall Street
> Escape from New York

I sidstnævnte er WTC vel heller ikke helt pæn og ny længere, hvis jeg ikke
husker meget galt.

> Har i andre ?

Tjah, teaseren til den kommende Spiderman-film er blevet taget af nettet,
eftersom WTC spillede en meget central rolle i denne. Jeg tvivler på, at
tårnene kommer til at spille med i den kommende film.

/Nikolaj

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 16-09-01 10:54

Nikolaj Borg skrev:

> [...]
> af nettet, eftersom WTC spillede en meget central rolle i denne.
> Jeg tvivler på, at tårnene kommer til at spille med i den kommende

Jeg downloadede lige traileren, og jeg er *ret* sikker på, at scenen
bliver taget ud af den færdige film. En helikopter med forbrydere bliver
fanget mellem de to WTC-tårne i af et kæmpemæssigt spindelvæv!
Unægteligt nogle kedelige associationer, det sætter i gang.

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Theo Engell-Nielsen

Dato : 16-09-01 13:23

Scenen er ikke med i den egentlige film - det er blot en teaser-scene.

-Theo

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 14-09-01 13:29

> [...]
> Vi vil blive mindet om det igen og igen når vi se film med WTC - det
> er en del af vores liv nu - R.I.P til dem alle sammen.

Ikke at WTC spillede nogen rolle, men det gjorde alligevel indtryk at se dem
pð skylinen i The Siege. En anden ting ved den film er jo, at den netop
handler om terror angreb. Jeg er sikker pð at de har pr´vet at overdrive
angrebene og antallet af døde, for at få den til at virkeligt gøre et
indtryk på seeren, men efter tirsdag, så blegner filmen mod virkeligheden.
Desuden opfatter jeg også sheiken som en direkte reference til Bin Laden.
(jeg kan tage fejl) Ligesom jeg så den rigtige Bin Laden findes på top ti
listen i Hannibal.

Men når chokene nu har lagt sig, mon så ikke der sidder nogle Brucheimer
wannabees i Hollywood og gnider sig i hænderne? Jeg gætter på at om ikke
anndet er der lavet en tv film eller miniserie inden for to år. Og jeg tror
ogås der på et tidpunkt kommer en større Hollywood film ud af katastrofen.

Jeg har desuden læst af teaser trailerne til Spiderman er belvet fjernet fra
nettet, da den jo netop bruger WTC som et centralt element.

Joakim

Fra : Peter

Dato : 14-09-01 14:11

"Jack Jensen" skrev

> Film jeg lige kommer til at tænke på hvor WTC har haft en større role
[SNIP]
> Har i andre ?

En stor rolle er nok så meget sagt, men af en eller anden grund husker jeg
"Trading Places" - på dansk vist nok "Bossen og bumsen" - fra 1983.

Fra : Casper

Dato : 14-09-01 14:29

On Fri, 14 Sep 2001 15:10:54 +0200, "Peter" <peter_usenet@hotmail.com>
wrote:

>"Jack Jensen" skrev

>[SNIP]

Ikke lige fra en film, men "Friends" (Venner). Chandler arbejder der.
Der går i øvrigt rygter om at man er ved at fjerne (digitalt) WTC fra
endnu ikke viste episoder af Friends.

Casper

Fra : Jakob Raunsø

Dato : 16-09-01 13:00

"Casper" <caa@indbakke.dk> wrote in message
news14qtgnu2ju3blapbn7k0utrm77thvmj3@4ax.com...

> Ikke lige fra en film, men "Friends" (Venner). Chandler arbejder der.
> Der går i øvrigt rygter om at man er ved at fjerne (digitalt) WTC fra
> endnu ikke viste episoder af Friends.

Det er ikke WTC Chandler arbejder i. Bygningen minder om, men er ikke den.

Mvh Jakob Raunsø

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-09-01 14:34

On Fri, 14 Sep 2001 12:11:54 GMT, spamspam@hotmail.com (Jack Jensen)
wrote:

>Escape from New York

Jeg overvejede om hvorvidt, det så ikke ville være en "Goof", at han
kunne lande på toppen af WTC. Men filmen finder jo sted i 1998, og da
stod WTC stadigvæk, så den er god nok...

Den forholdsvis nye computerspil, Max Payne, foregår også i New York.
I introduktionen ser man selvfølgelig også tårnene i baggrunden. Jeg
kunne forestille mig, at der stadigvæk ville komme diverse patches ud
til det computerspil. Gu' ve' om de benytter lejligheden til at fjerne
tårnene (spillet foregår "present day").

--
- Peter Brodersen

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 14-09-01 16:22

I den kommende "Men In Black 2" skulle slutningen efter sigende
foregå i og omkring WTC. Dette skal nu ændres og premieren
forventes udskudt i mindst et halvt år.

Fra : Thomas Dalgaard

Dato : 14-09-01 16:30

On Fri, 14 Sep 2001 17:22:07 +0200, "Mads Jakobsen" <madsjakobsen@mail1.stofanet.dk>
wrote:
> I den kommende "Men In Black 2" skulle slutningen efter sigende
> foregå i og omkring WTC. Dette skal nu ændres og premieren
> forventes udskudt i mindst et halvt år.

Jeg har læst på Coming attractions at den ny Schwarzenegger film Colleteral Damage er
blevet udsat på ubestemt tid. Den handler om en mand der mister sin kone og datter ved en
bombeeksplosion og bliver besat af at finde gerningsmanden.

Fra : René Strøm

Dato : 14-09-01 17:37

Jeg har ikke set KingKong 1976, men jeg var i NY i 1981 og der var Twin
Towers ikke bygget færdig, så det
kan ikke være WTC/Twin Tower der optræder i filmen.

mvh René

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 14-09-01 17:59

On 14 sep 2001 René Strøm enriched usenet with:

> Jeg har ikke set KingKong 1976, men jeg var i NY i 1981 og der var Twin
> Towers ikke bygget færdig, så det
> kan ikke være WTC/Twin Tower der optræder i filmen.

World Trade Center komplekset blev bygget i 1966-77. Twin towers var
nogle af de første bygninger der blev færdiggjort, og de stod færdige i
1970.

Det er World TRade Center der er med i King Kong (1976)

--
Lars Kyndi Laursen, som ikke repræsenterer noget som helst

Lars Kyndi Laursens sarkastiske indlæg grænser til det stupide og skal
ikke yderligere kommenteres. - Stefan i dk.edb.sikkerhed

Fra : Peter G.

Dato : 14-09-01 17:59

In article <3ba232fd$0$999$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
renestrom@rasmussen.mail.dk wrote...
> Jeg har ikke set KingKong 1976, men jeg var i NY i 1981 og der var Twin
> Towers ikke bygget færdig, så det
> kan ikke være WTC/Twin Tower der optræder i filmen.
>
> mvh René

Eh, WTC blev indviet i april 1973 SVJV.

--
M.v.h. / Kind Regards
Peter

Fra : Lisa

Dato : 15-09-01 12:04

Såvidt jeg kan se fjerne de WTC fra alt muligt pt...Noget af det, eks.
"Friends" synes jeg nu er noget overkill....Skal vi virkelig lade som om WTC
aldrig har eksisteret?
Noget helt andet er, at der tilsyneladende er folk der allerede ganske kort
efter tragedien satte WTC memorabilia og stykker af WTC til salg på
Ebay...Det er usmageligt!