Guppier som da far var dreng
Fra : Lotte Gath

Dato : 22-01-01 20:06

Dengang jeg var dreng, havde jeg et lille akvarie fyldt med guppier, og de
ynglede som bare f... Nu skal jeg have et akvarie i min 6. kl og jeg vil
gerne høre om der er en af jer der ved, hvor man kan købe den gamle slags
guppier. Jeg tror de hedder Guppie Natura.

Tak
Mads

Fra : Carsten Gall

Dato : 22-01-01 22:45

Lotte Gath <lotte.gath@mail.tele.dk> skrev i en
> [...]
> gerne høre om der er en af jer der ved, hvor man kan købe den gamle slags
> guppier. Jeg tror de hedder Guppie Natura.

Det er der ikke noget der hedder!!

Alle gyppier kommer fra den art der hedder Pocelia reticulatus.
uanset hvor dan de ser ud nu om dage.

Hvis der ikke er en der kan forsyne dig med nogle vildforms gyppier,
kan du mange gange købe dem i akvarieforretningerne som foder gyppier.

Carsten

Fra : Karsten Plesner

Dato : 23-01-01 00:23

> Hvis der ikke er en der kan forsyne dig med nogle vildforms gyppier,
> kan du mange gange købe dem i akvarieforretningerne som foder gyppier.

'Foderguppyer' er ofte kulturformer, som har fået lov til at parre sig som de
vil i nogle generationer, hvorefter de ikke længere har de store finner.

M.v.h.
Karsten

Fra : Karsten Plesner

Dato : 23-01-01 00:24

> [...]
> gerne høre om der er en af jer der ved, hvor man kan købe den gamle slags
> guppier. Jeg tror de hedder Guppie Natura.

Jeg har selv vildguppyer, og kender mange andre, der også har (gennem
specialforeningen Poecilia Scandinavia, som beskæftiger sig med ungefødende
fisk). Hvor i landet bor du ?

M.v.h.
Karsten

Fra : Timo Jensen

Dato : 07-02-01 18:26

> gerne høre om der er en af jer der ved, hvor man kan købe den gamle slags
> guppier. Jeg tror de hedder Guppie Natura.

Hvor bor du (ca.)?
I Viborg AkvarieForening (www.viborg-akva.dk) er der nogle der har hentet et
par vildstammer fra Borneo. Prøv at kontakte dem. Den ene er Poul-Erik,
(indehaver af Bonnie Dyrecenter i Randers midtby), den anden er Allan
Nielsen, hans telefonnummer fremgår af hjemmesiden.

Timo