Død fisk
Fra : Inga Jensen

Dato : 14-09-01 08:07

Min Tylæbede Gurami han svømmede nærmest stødvis rundt til morgen, med store
slag på siden/ryggen, faldt til bund/op igen de tog ca 2 min. så var den
helt færdig, iaftes intet galt, byggede sågar skumrede for 3 gang på kort
tid, kan nogen sige, hvad de kan være i vejen, så de andre ikke får noget
lign. Der er ikke pletter at se på den.
På forhånd tak.
Inga

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 14-09-01 23:16

Hej Inga.
Ved ikke hvad det kan være, men du er ikke alene om at have oplevet mærkelig
opførsel og død. Det kan være at fisken har fået et dunk i hovedet (har
måske haft det lidt for travelt med at svømme på akvariegladset), som så er
årsag til den mærkelig opførsel. Det kan vel sammenlignes med at vi
mennesker får hjerneblødning og så dør af det - nogen gange. Det kan jo også
være sygdom, men for at kunne give dig et svar inden for denne sjangren, må
jeg lære en hel del mere om sygdomme hos fisk - viljen er der, men tiden
strækker ikke til i øjeblikket
Hvis jeg falder over noget nyttig, skal jeg nok give lyd fra mig.
Hilsen Ditte