Sugemalle - Ligner Xenocara
Fra : Aardvark

Dato : 22-01-01 00:03

Har jeg købt...3...ungfisk...1.5 - 2 cm store

Men men...forretningen påstod de var af en race (som jeg ikke kan huske mere
hvad var), men....de har samme udseende som Xenocara (mørkebrune m. hvide
pletter), og deres navn var med 'Spec.' til sidst.

Nogen som har et bud på, hvilken sugemalle det præcist drejer sig om ?

/en pinlig akvarie-ejer.

Fra : Carsten Gall

Dato : 22-01-01 00:18

Aardvark <aardvark@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> [...]
> pletter), og deres navn var med 'Spec.' til sidst.
>
> Nogen som har et bud på, hvilken sugemalle det præcist drejer sig om ?

Hvad det er for en fætter du har fået er skal jeg ikke kunne sige, men et
bud
er Ancistus spec. Ancistus er det "nye" navn for Xenocare, ihvertfald for
nogle af dem.

Spec. betyder bare ubeskrevet.

Mon ikke det drejer sig om Ancistus spec. Den helt "almindelige sugemalle
aom alle akvarie forretninger har,
og som bliver opdrættet i pænt store mængder herhjemme.

Carsten

Fra : Tom Manczak

Dato : 22-01-01 00:17

> Nogen som har et bud på, hvilken sugemalle >det præcist drejer sig
om ?

formodentlig Ancistrus spec., og din beskrivelse passer mine
ancistrus ret godt.

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak
ICQ: 93958379

Fra : Aardvark

Dato : 22-01-01 21:50

Jeg takker jer alle for jeres hurtige svar. Og i har ret, kom i tanke om
navnet så snart jeg så det ;-D

/Brian

Fra : Madsen

Dato : 22-01-01 01:16

> [...]

> pletter), og deres navn var med 'Spec.' til sidst.
>
> Nogen som har et bud på, hvilken sugemalle det præcist drejer sig om ?

Jeg tror også det er Ancistrus Spec. Det er den man for
det meste ser i akvariebutikerne, men der findes mange
varianter.

Her kan du bla. se billeder af Ancistrus Spec.
<http://www.planetcatfish.com/cotm/1998-12.htm>

Her er der oversigt over MANGE forskellige slags maller:
<http://www.planetcatfish.com/ilibrary/index.htm>
Du skal kigge under LORICARIIDAE familien for at finde de
forskellige Ancistrus varianter.

Ungerne til den almindelige Ancistrus Spec. som jeg har; ligner
de voksne til forveksling, få dage efter klækning, men jeg ved
ikke om samme regel gælder for de andre varianter.

--
Mvh Madsen
(Remove »who« in email)