Rammstein tekst, der passer ekstremt godt ~
Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 13-09-01 21:40

Sad lige og surfede lidt rundt, og faldt over en tekst fra Rammsteins
første album:

Rammstein
Ein Mensch brennt
Rammstein
Fleischgeruch liegt in der Luft
Rammstein
ein Kind stirbt
Rammstein
die Sonne scheint

Rammstein
ein Flammenmeer
Rammstein
Blut gerinnt auf dem Asphalt
Rammstein
Mütter schreien
Rammstein
die Sonne scheint

Rammstein
ein Massengrab
Rammstein
kein Entrinnen
Rammstein
kein Vogel singt mehr
Rammstein
die Sonne scheint

En oversættelse kan findes her:
http://www.herzeleid.com/lyrics/herzeleid_translation.html#11

Teksten er uhyggeligt passende til hændelsen i New York og ved
Pentagon, så nu går der sikkert ikke lang tid før Rammstein for
skylden for det hele

--
Anders Vind Ebbesen
Consultant in synthesizing cutting-edge synergies

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 13-09-01 23:13

"Anders Vind Ebbesen" <spam@boomer.dk> wrote in message
> Sad lige og surfede lidt rundt, og faldt over en tekst fra Rammsteins
> første album:

<snip>

Rammstein var (er?) en flybase i Tyskland, der var ude for en eller anden
ulykke. Jeg tror det er det, sangen handler om.
De hævder dog at deres navn ikke er taget fra den flybase.

Jacob

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 14-09-01 08:52

"Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> wrote in message

> Rammstein var (er?) en flybase i Tyskland, der var ude for en eller anden
> ulykke. Jeg tror det er det, sangen handler om.
> De hævder dog at deres navn ikke er taget fra den flybase.

Ramstein med kun et m er en amerikansk flybase i Tyskland hvor der ganske
rigtigt fandt en ulykke sted. Jeg mener, at det var i forbindelse med en
flyveopvisning.

/Nikolaj

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 15-09-01 20:16

In article <9nrb0d$10cc$1@news.cybercity.dk>,
Jacob Skaaning claimed the following:
> [...]
> ulykke. Jeg tror det er det, sangen handler om.
> De hævder dog at deres navn ikke er taget fra den flybase.

Hvad Rammstein selv har at sige omkring det:

"The name came from the big catastrophe that happened in Ramstein, which is
a place in Germany, where the American airforce had a flight show. They
crashed and over 80 people got hurt and killed. So the first song, actually,
was about that accident. And then there was always like a cause when they'd
say: "Ramstein, Ramstein!" So it came into our head and it stayed there. We
just changed the spelling slightly because Ramstein is actually spelt with
one "m". It also became somewhat of a provocation, by just repeating it, it
kind of became like a symbol for us, an anthem."

--
Anders Vind Ebbesen
Consultant in cultivating compelling partnerships

Fra : Uffe Holst

Dato : 14-09-01 00:33

In an article of 13 Sep 2001 Anders Vind Ebbesen wrote:

> Teksten er uhyggeligt passende til hændelsen i New York og ved
> Pentagon,

Kan den tekst ikke stort set passe til enhver hændelse, hvor det brænder
og mennesker dør...?

--
Uffe Holst

Fra : Henrik Øster-Jørgens~

Dato : 14-09-01 12:45

Jeg blaffede engang med en mand igennem Tyskland. Han havde mistet sin
datter ved Ramstein-katastrofen. Det var under en flyveopvisning, at et af
flyene styrtede direkte ind i tilskuertribunerne. Flere hundrede døøde. Det
var vist i firserne.
Henrik

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 15-09-01 20:23

In article <3BA1EDA2.4ED75183@herningfolkeblad.dk>,
Henrik Øster-Jørgensen claimed the following:
> [...]
> flyene styrtede direkte ind i tilskuertribunerne. Flere hundrede døøde. Det

"Flere hundrede" er måske så meget sagt, se eventuelt:

http://www.sos.se/SOS/PUBL/REFERENG/9003031E.htm

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 15-09-01 20:18

In article <H2.D2.dF2Q16AYUObj11c.NR@post6.tele.dk>,
Uffe Holst claimed the following:

> Kan den tekst ikke stort set passe til enhver hændelse, hvor det brænder
> og mennesker dør...?

Så er det meget "stort set", jeg synes den passer uhyre godt på WTC+
Pentagon, men jeg mener absolut ikke, at den passer lige godt på alle uheld.