Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
3 forskellige slags scannere?
Fra : Kamran Sarwar

Dato : 13-09-01 21:42

Hej,

Når man kigger lidt i forumet, så bliver der talt om scannere.

Jeg kender den "gængse" scanner type, altså flatbed scanneren som scanner
papir og fx papirbilleder. Men så er der vist også tale om dias scannere og
film scannere.

Er der nogen, som med lidt forklarende ord kan sige lidt om de forskellige
typer scanneres form, funktion, forcer og prislejer.

PS! Jeg er begyndt at tage fly-billeder og der hvor jeg ønsker at uploade
mine billeder til, er der mange billeder som er scannet i en såkaldt
diasscanner, og jeg som troede at jeg blot kunne scanne mine papirbilleder i
en alm .scanner - men det er måske ikke godt nok?
mvh

Kamran Sarwar

Fra : Amund Johansen

Dato : 13-09-01 22:06

Kamran Sarwar wrote:

> [...]
> diasscanner, og jeg som troede at jeg blot kunne scanne mine papirbilleder i
> en alm .scanner - men det er måske ikke godt nok?

   Hei,
det finnes to typer scannere: flatbedscannere som du kjenner til
og filmscannere som scanner både negativ og positiv film.

Filmscannere er uovertrufent bedre enn flatbedscannere til
å scanne bilder - de scanner orginalen i forhold til flatbedscanneren
som scanner en kopi av orginalen.

Pris på filmscannere kommer fra noen få til mange tusenlapper.
Hvis du har en del bilder du ønsker å digitalisere er
filmscanneren klart å foretrekke.

mvh
Amund
--
I'll see you on the dark side of the moon

http://home.online.no/~amunjoha/index.html