Deling af drev
Fra : Jacob

Dato : 13-09-01 20:13

Hej

1. Jeg prøver at etablere direkte forbindelse mellem 2 pc. Jeg kan pinge pc,
men har ingen kontakt under netværksteder. Er der nogen der ved hvorfor?

2. Jeg har ikke gjort andet end at angive ipadr. og dele c drev på maskine
med W2k. Jeg kan ikke huske hvordan jeg deler drev på 98 se. Er det i det
heletaget nødvændigt?

3. Hvad mangler jeg?

På forhånd tak.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 13-09-01 20:27

Hej Jacob

"Jacob" <jacob_theill@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3ba105ae$0$82126$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> 2. Jeg har ikke gjort andet end at angive ipadr. og dele c drev på maskine
> med W2k.

Har du lavet et nyt share udover C$ ?
Ellers er sharet skjult og kan ikke 'ses', men kan udpeges.

> Jeg kan ikke huske hvordan jeg deler drev på 98 se.

Installerer "Fil- og udskriftsdeling" og laver nogle shares.

> Er det i det hele taget nødvændigt?

Kun hvis du skal have adgang til din Win98 fra din Win2k.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Jacob

Dato : 13-09-01 20:33

Er det det samme der skal til om jeg skal have forbindelse fra 98 se til w2k
eller omvendt?

Jeg kan ikke finde fil- og udskriftsdeling?

Fra : Jacob

Dato : 13-09-01 20:40

lidt for hurtig var jeg der...
Jeg har fundet fil-og udskriftsdeling og har delt c drev på w2k og 98se. Men
ingen forbindelse udover at jeg kan pinge!

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 13-09-01 22:01

Jeg er igang med et lille netværksprojekt på mi skole, hvor vi har haft lidt
problemer med at få kontakt med en win98 klint på et w2k netværk.
dette blev ført løst da vi gik ind og satte netkortet til at køre 100mps
full duplex.
kontrolpanel > netværk > dobbelklik på dit netværksadapter
vælg avanceret > linkspeed / duplex mode og sæt værdien til det der passer i
dit netværk.
Er det et direkte link med 100mps netkort sær den da til 100 full mode, er
der et 10 mb netkort sær den til 10mb full mode, det samme gør sig gældene
hvis du har en hub/switch tilsluttet; det er den laveste hastighed der
bestemmer.

Håber det hjælper