Standardfilplaceringer i Word
Fra : Henrik Hougaard

Dato : 13-09-01 19:47

Hvor gemmes opsætningen af standardfilplaceringer i Word (dem der ligger
under Funktioner, Instillinger, Filplaceringer.

Troede egentligt at de ligger i reg-basen, men det er ikke tilfældet.

Jeg har brug for at tvangstyre en masse brugeres opsætning af disse
placeringer.

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 13-09-01 21:36

Henrik Hougaard <fam.hougaard@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> tilfældet.
>
> Jeg har brug for at tvangstyre en masse brugeres opsætning af disse

Hej Henrik

Hvis du kan lidt vba, er det ikke så svært. Du kan finde og
sætte oplysningerne vha. Options.DefaultFilePath. Klippet
fra hjælpen:

"I dette eksempel angives standardmappen til Word-
dokumenter.

Options.DefaultFilePath(wdDocumentsPath) = "c:\Mine dokumenter"

I dette eksempel returneres den aktuelle standardsti til
brugerskabeloner (svarer til indstillingen for standardstien
under fanen Filplaceringer i dialogboksen Indstillinger).

temp = Options.DefaultFilePath(wdUserTemplatesPath)"

Det _burde_ også være muligt at finde oplysningerne i
reg-base, men jeg kan ikke huske, hvor de ligger på
nuværende tidspunkt.

Håber du kan bruge det til noget .
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-09-01 23:52

> Henrik Hougaard <fam.hougaard@stofanet.dk> wrote in message

Jo, det er tilfældet. I WinMe ligger den på følgende placering:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\word\options
Ovre til højre kan du så se en DOC_PATH. Der står hvor dokumenter gemmes pr.
automatik.

Det står også i
HKEY_USER\DEFAULT\Software\Microsoft\Office\9.0\word\options
Det er en kopi af førstnævnte, og hvis du ændrer i den første, ændres der
automatisk i den nederste.

Et lille tip vedr. registreringsdatabasen. Hvis man vil se, om noget er gemt
i reg kan det være en god ide at gemme noget med et specielt navn. En
søgning på mappen Dokumenter vil bl.a. give en masse hit, hvor man er nødt
til at nærlæse, for at se hvad det er den har fundet. idet en masse andre
programmer også bruger denne mappe.
Hvis du f.eks. i word stiller filplaceringen om til en mappe, som f.eks.
hedder "klovn" og derefter søger på "klovn" i regedit, så dukker ovenstående
minsandten op som de eneste 2 hit (på min pc)

Kurt

Fra : pre

Dato : 14-09-01 18:28

Opsætningen foregår i de nævnte indstillinger. Her vises filplaceringen.:

Kopier disse linier til det lille "Intermediate" vindue i VBE. Placer
markøren umiddelbart efter en af linierne og tryk enter. Gentag evt. med den
anden linie

MsgBox Options.DefaultFilePath(wdUserOptionsPath), , "Filplacering"
MsgBox Options.DefaultFilePath(wdUserTemplatesPath), , "Filplacering"

pre