Søge efter tabulator i Word
Fra : Henrik Hougaard

Dato : 13-09-01 19:35

Er det muligt af søge efter en tabulator uden at kende dens placering på
linien.

Jeg vil gerne i en makro kunne søge efter alle tabulatorer med udpunktering
(fyldtegn) og erstatte dem med almindelig vestre-tabulator.

Via søgefunktionen kan jeg godt søge efter tabulatorer med fyldtegn, men den
krvæver at jeg kender placeringen - og den er jo forskellig fra tabutlator
til tabulator.

Nogen forslag?

Henrik Hougard

Fra : Leo Heuser

Dato : 14-09-01 06:43

Henrik

Marker det område, der skal "ryddes" og kør nedenstående
sub, så er fyldet fjernet og erstattet med en flot venstretabulering

Sub FjernTabFyldtegn()
'leo.heuser@get2net.dk, 14. september 2001
Dim TStop As TabStop

For Each TStop In Selection.Paragraphs.TabStops
With TStop
If .Leader <> wdTabLeaderSpaces Then
.Alignment = wdAlignTabLeft
.Leader = wdTabLeaderSpaces
End If
End With
Next TStop

End Sub

LeoH
Excel MVP

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 15-09-01 14:22

Supert det var lige det jeg søgte..... Jeg havde nok en ide, om at det kunne
lade sig gør, men lige hvordan... Takker mange gang.

Fra : Leo Heuser

Dato : 15-09-01 17:12

Velbekomme!