Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket digital kamera ? ("Canon PowerShot~
Fra : Brian Kristiansen

Dato : 13-09-01 18:49

Hej

Jeg går i tankerne om at supplere mine muligheder for at tage billeder med
mit almindelige spejl reflekscamera.

Derfor har jeg brug for lidt vejledning i hvilket digital kamera jeg skal
købe ?

Jeg har læst mig til at "Canon PowerShot G2" som enten udkommer om 10 - 14
dage (eller også er det lige kommet på markedet!), skulle være det bedste
til under 10.000 kr.

Nogen der kan bekræfte at dette skulle være det bedste valg ?, eller skal
jeg vælge et andet ?

Canon PowerShot G1 (den forrige model) vandt mange 1'ste pladser som det
bedste digital kamera..ifølge de blade (edb blade) jeg har læst skulle Canon
PowerShot G2 være forbedret så man forventer at dette skulle snuppe mange
flere 1'ste pladser.

Nogen "eksperter" der kan komme med nogle gode råd ?

Hvad med tilbehør, etc ?

Mvh

brian

Fra : Erik Christensen

Dato : 13-09-01 22:51

> [...]
> til under 10.000 kr.
>
> Nogen der kan bekræfte at dette skulle være det bedste valg ?, eller skal

Jeg slet ikke ekspert og kender kun G2 fra beskrivelser på nettet, men jeg
har
selv efter utallige timers surfen og sammenligning valgt G2 som mit næste
kamera,
(mit første er Canon Ixus som jeg er overordenlig tilfreds med)
Jeg har ikke tilgang til flere informationer end du, så du må selv træffe
dit valg.

Jeg afgav min bestilling ved New York Net forrige fredag, og fik et
overstrømmende
venlig email med bekræftigelse dagen efter. Skulle komme sidst på måneden,
yeehaww!

Mvh
Erik

Fra : Charley Braun

Dato : 14-09-01 09:39

Wauw hvad kommer det så til at koste når du handler via New York.

send lige linken til den hjemme side.

Charley

Fra : Per F Andersen

Dato : 14-09-01 11:15

--
Fjern zer
perfa@zzsol.dk

Se mine indiensbilleder på http://www.worldonline.dk/~perfa
http://www.grafolog.dk
Charley Braun <downunder30@hotmail.com> skrev i en

Fra : Per F Andersen

Dato : 14-09-01 11:16

http://www.ny-camera.com/language/english/index.htm
G2 koster 2098 DM

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 14-09-01 15:14

"Per F Andersen" <perfa@zzsol.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.ny-camera.com/language/english/index.htm
> G2 koster 2098 DM

http://www.kamerapriser.dk

de sælger G2 til 8495,- (incl moms)

mvh

brian

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-09-01 20:08

"Brian Kristiansen" <briank@superbruger.xx(dk)> wrote in message
> "Per F Andersen" <perfa@zzsol.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>

> http://www.kamerapriser.dk
>
> de sælger G2 til 8495,- (incl moms)

Hmm,, der var endeligt billigt. (altså i forhold til) Hos
http://www.technikdirekt.de/english/ koster det 2.299 DM

Fra : Jens Kristoffer Niel~

Dato : 15-09-01 01:37

On Thu, 13 Sep 2001 19:48:44 +0200, "Brian Kristiansen"
> [...]

>dage (eller også er det lige kommet på markedet!), skulle være det bedste

Det skulle i hvert fald være et af de bedste.

>Nogen der kan bekræfte at dette skulle være det bedste valg ?, eller skal
>jeg vælge et andet ?

Umiddelbart skal du vist over 10.000 kr for at overgå det.

> [...]
>PowerShot G2 være forbedret så man forventer at dette skulle snuppe mange

Ikke nødvendigvis, de andre er også blevet bedre.

>Nogen "eksperter" der kan komme med nogle gode råd ?

Kig på følgende sider:
http://www.steves-digicams.com/2001_reviews/g2.html
og
http://www.dpreview.com/reviews/canong2/
og
http://www.imaging-resource.com/PRODS/G2/G2A.HTM

for at se noget om G2. Specielt Steves anmeldelser er ekstremt
udførlige og Digital Photography Review er ikke meget efter. Du kan
også læse om nogle af alternativerne der.

/Kristoffer

--
The reasonable man adapts himself to the world
The unreasonable man tries to adapt the world to himself