3com netkort under win2000
Fra : Jesper Barrit

Dato : 13-09-01 16:31

Dette problem er et af de avancerede...

For nyligt anskaffede jeg et 3com 3c590-combo netkort. Efter installation
ved hjælp af unsupportede drivere fra 3com, så det hele ud til at virke...

MEN, kortet sender 17 pakker ud på netkortet inden jeg kan nå at åbne for
status-boksen. Herefter sender det ikke flere pakker, hvilket et normalt
netkort gør.

Jeg håber der sidder nogle proffer og læser den post, for jeg skal bruge
netop det netkort. (Det er et PCI med AUI-interface, hvilket er ret
sjældent - og dyrt!)

Jesper Barrit

Fra : Erik G Christensen

Dato : 13-09-01 20:06

Jesper Barrit wrote:

> For nyligt anskaffede jeg et 3com 3c590-combo netkort. Efter installation
> ved hjælp af unsupportede drivere fra 3com, så det hele ud til at virke...

Hvorfor bruger du ikke de normale drivere ?

Jeg har da mindst et, der kører uen problemer :-=
Men, der vist både en 3c590 og en 3c590b ?

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Jesper Barrit

Dato : 13-09-01 20:17

> Hvorfor bruger du ikke de normale drivere ?

Driverne er downloadet hos 3com og er de eneste til 3c590-serien jeg har
kunnet finde... 3com yder bare ikke support på dem (måske fordi kortet er
ret gammelt), hvilket er grunden til, at de ikke har fået spørgsmålet.

Jeg er ret sikker på at det ikke er et driver-problem, der er tale om her.
Måske det er noget omkring Busmasteren...

Hjælp ønskes stadig!

Jesper Barrit

Fra : Erik G Christensen

Dato : 13-09-01 21:01

Jesper Barrit wrote:

> Jeg er ret sikker på at det ikke er et driver-problem, der er tale om her.
> Måske det er noget omkring Busmasteren...
>
> Hjælp ønskes stadig!

prøv en søgning på http://www.google.com

der er masser

Fra : complex@pc.dk

Dato : 14-09-01 04:40

Brug driverne til NT
Win2000 er faktisk "NT5"
Lars (København nord)
complex@pc.dk

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 14-09-01 06:30

Hej complex@pc.dk

>Brug driverne til NT
>Win2000 er faktisk "NT5"

Men de bruger ikke de samme drivere. NT4 nic-drivere bsod'er
formentlig maskinen, hvis den i det hele taget når at boote i gui.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Tormod Johansen

Dato : 23-09-01 19:09

Har kjørt et 3C590 kort i Win 2000 i ca 5mnd før jeg byttet til et 3C905
kort.
590 kortet gikk uten problemer når jeg fikk det til å kjøre.. noe som var
litt problematisk...

Kan sende driverne men de er sikkert de samme som du har,,... har også
lastet dem ned fra 3Com.
Tormod J.