Gasbetonblokke som dekoration
Fra : Tina

Dato : 12-01-01 21:39

Er der nogen, der har efaring med at benytte gasbetonblokke som en
"klippebaggrund"?

Det må være et rimeligt let materiale til at udforme fremspring, huler osv.
Er der behov for en afhærdning/udvaskning i vand før brug? Indflydelse på pH
og hårdhed?

mvh
Tina

Fra : Frede.K

Dato : 13-01-01 00:24

Hej Tina
Jeg har brugt prøvet at bruge gasbeton i terrarier som baggrund og det er
rigtigt at det er meget let at udforme ,og i terrarier er det et godt
materiale at bruge da det er et "hårdt" materiale som eks. mindre øgler ikke
kan kratte hul i som med flamingo. Men til mine akvarier bruger jeg altid
flamingo og det er endnu nemmere at forme (og så er det betydelig billigere)
..Jeg bruger når jeg laver baggrunde til mine akvarier altid flamingoplader
som kan købes i eks 60*40*20 cm. Til at bearbejde dem bruger jeg en
stålbørste af den slags du kan montere på en boremaskine og så er det meget
nemt at forme din baggrund som du vil have den ,når jeg så er færdig med at
forme min baggrund så bruger jeg en varmepistol til at "hærde" overfladen på
flamingoen så at den bliver hård , så kan det flisemørtel jeg bruger til
sidst bedre hæfte.(flisemørtlen kan farves)
P.S du skal være klar over at det bliver til rigtig mange liter
flamingokugler det materiale som du "fræser" af, så lad være med at gøre det
i dagligstuen med mindre at du er helt vild med "sne".
Har det interesse at få yderligere info. kan du maile til mig så skal jeg få
lavet nogle billeder af min baggrund i mit store akv."840 l" som er lavet
med huler og fremspring.Akvariet kan også ses hvis du skulle komme forbi
Aalborg.
Mvh. Frede

Fra : N/A

Dato : 13-01-01 13:22

Fra : Frede.K

Dato : 13-01-01 13:22

Jo det må I ,jeg skal lige låne et digicam først
Er der noget med at jeg kan ligge billeder ind i en eller anden nyhedsgruppe
??

Fra : Søren Steffensen

Dato : 13-01-01 14:21

ja dk.binaer ellers bliver du sikkert upopulær !

--
SOS - www.overclocking.dk/uk
icq: 102169245

Fra : Frede.K

Dato : 14-01-01 14:52

Hjælp søges
Da jeg nu har fået taget nogle billeder som I skulle kunne se på dkbinaer.
vil jeg gerne have lidt proff hjælp.
Hvordan skal jeg sende billederne ,jeg har prøvet at vedhæfte dem men kan
ikke få dem sendt jeg har også prøvet i dk.test .
Skal man gøre noget specielt for at poste dem????????