Flagellater?
Fra : Tom Manczak

Dato : 11-01-01 19:24

En af mine Ps. tropheops hanner virker afmagret. Den vokser ikke, og
maven er nu indsunket. over øjnene virker vævet også insunket. Han
klør sig også på planter, glas og sten. Han spiser normalt og har ikke
andre symptomer, og svømmer som de andre sunde fisk, og er aktiv.
Måske er han lidt mørkere omkring hovedet, men det er måske bare
pigment. Jeg har også en hun af samme art, som nu er større og
sundere.

Kan det være flagellater, eller er det mon indvoldsorm? Kan Aquafuran
måske hjælpe?

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak
ICQ: 93958379

Fra : N/A

Dato : 12-01-01 00:36

Fra : Tom Manczak

Dato : 12-01-01 00:36

> Du skriver en af dine Ps tropheus!!
> Hvis du har flere sammen så har du nok årsagen der!
> En variant af Ps. tropheus i hvert akvarie, andet kan ikke
anbefales.

han bliver ikke jagtet/tyraniseret af de andre Pseudoer, i hvertfald
ikke mere end han selv gør mod de andre.

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak
ICQ: 93958379

Fra : Gert

Dato : 12-01-01 22:23

"Tom Manczak" <tom_manczak@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> anbefales.
>
> han bliver ikke jagtet/tyraniseret af de andre Pseudoer, i hvertfald
> ikke mere end han selv gør mod de andre.
Hej,
Jeg har ofte haft flere hanner af samme slags Pseudoer, uden problemer.
Akvariet skal bare være stort nok og med gode skjulesteder.

Mvh

Gert

Fra : Tom Manczak

Dato : 13-01-01 20:55

> Ellers må du prøve med et orme middel.

I butikken fik jeg at vide at der ikke er noget der virker mod orme.
Det har jeg svært ved at tro på. Hvilke midler bruger man mod orme?

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak
ICQ: 93958379

Fra : N/A

Dato : 14-01-01 12:25

Fra : Tom Manczak

Dato : 14-01-01 12:25

Tak for svaret. Det lyder som om at en ormekur vil være ret
bekostelig, for ikke at tale om prisen for en konsultation.

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak
ICQ: 93958379

Fra : Tom Manczak

Dato : 21-01-01 15:51

> Kan det være flagellater, eller er det mon indvoldsorm? Kan
Aquafuran
> måske hjælpe?

Hej igen. for ca. 5 dage siden fik den en akut aquafurankur. Det lader
til at vævet lige over og bag ojnene ikke er indsunkent mere. Nu kan
man i det mindste se at maven puster sig lidt op under et måltid.
Desuden er den begyndt at vove sig væk fra sit hjørne. Så det tegner
lidt godt. Det var så min første erfaring med flagellater, som jeg
antager at det var.

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak