Hvad er den ultimative løsning?
Fra : LecTer

Dato : 13-09-01 11:13

Hej

Jeg skal have sat et netværk op med 4-5 computere. Alle med windows XP. Jeg
skal køre ISS webserver og Serv-U FTP server. Jeg har pt NE1 med atm. Jeg
skal også køre en firewall på alle computere.

Mit spørgsmål er så. Hvad er den ultimative løsning. Hvilken firewall skal
jeg vælge? Hvilket ADSL produkt skal jeg vælge for at jeg kan køre det
ovennævnte uden problemer?

På forhånd tak.

--
Thomas Hartz-Olsson

Fra : Tournesol \(Jan Nova~

Dato : 13-09-01 13:42

det kommer jo saa meget an paa smag og behag. jeg plejer at prioritere paa
følgende maade:

1) flatrate
2) fast ip (saa man lettere kan køre servere)
3) baandbrede
4) ethernet terminereing i stedet for ATM
5) rDNS

naar du nu skal køre en maskine som server, hvorfor ikke gøre denne maskine
til firewall. (ikke den fede løsning hvis du har router men kun 1 ip)
derimod saa er TDC's Proaccess ADSL med ethernet terminering ultimativ. jeg
har nemlig 2 netkort i min server, og har adsl'en sat direkte til serveren.
paa serveren kører jeg software til deling af forbindelsem, samt firewall
for hele mit LAN

naa, men tilbage til dit sørgsmaal. du skal nok kigge efter en adsl med
router, ellers skal du køre internet delings software paa den maskine der
har forbindelsen, eller betale for flere ip'er (og saa bliver de sikkert
ikke statiske)

saa enhver adsl løsning med router (sivsko 677 eller soho 77 m.m.) burde
kunne gøre det du søger.

/jan novak

Fra : LecTer

Dato : 13-09-01 19:15

Statisk ip er ikke noget jeg priotere særligt højt. Computeren der skal
fungere som webserver skal ikke fungere som netværksserver. Altså de
forskellige computere skal være i netværk men skal kunne komme på nettet
udenom serveren.

Mit spørgsmål går mere på HVILKEN firewall der fungere bedst med ISS og
Serv-U i XP.

Min plan var at konvertere til enten NE2 eller boomtown og købe en
ciscorouter ved siden af (eller er der en anden router der er bedre?)
Derudover vil jeg bruge en switch til netværket.

Er der nogen af de ovennævnte ting der ikke kan gå sammen (det der bekymre
mig mest er ftp/iss/firewall sammen).

Selvom man med ne2 kun får en dynamisk ip kan man vel sagtens køre mange
computere på denne forbindelse samtidig ikke?

--
Thomas Hartz-Olsson

Fra : Steen

Dato : 16-09-01 11:50

Hej
Alle dine krav vil kunne køre udemærket på en BB ADSL løsning
Du kan enda køre direkte off. IP til Alle PCere hvis det er det du vil... Og
så er det også liiddtt billigere. Hvad ang. Boomtown, jamen mon ikke de
andre TDC produkter følger med i pris og muligheder