CSS og hover color?? revisited
Fra : Tony H. Reinkvist

Dato : 13-09-01 09:12

I mit tidligere indlæg havde jeg problemer med noget farvebaggrund. Det er
løst, men nu har jeg et nyt spørgsmål. Hvorfor helvede rykker linket nordpå
i IE, når man kører i Hover over linket? Eksempel og kode kan ses her:

home1.stofanet.dk/tony/humor.html

Style sheet ligger eksternt.

Jeg ved det ikke ser særlig godt ud i Opera og NN, så de kommentarer bedes i
venligst droppe :))

Tony Reinkvist

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-09-01 09:43

Du sætter en underline på og så centrerer du teksten. Derfor.

Fra : Tony H. Reinkvist

Dato : 13-09-01 11:59

Og det er jo det jeg ikke gør. Læg mærke til de class'es der definerer
menulinks. Og hvis jeg fjerner

A:HOVER, A:ACTIVE {
text-decoration: underline;
vertical-align: middle;
}

gør det ingen forskel. Menupunkterne rykker STADIG nordpå...

Tony Reinkvist

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-09-01 12:40

Hvis du virkelig havde fjernet hover funktionen ville linket ikke
ændre sig så den eneste logiske konklusion er at det har du ikke.
Og et hurtigt kik på din CSS fil afslører da også at der ikke er nogen
ændringer der.
Bemærk at du jo også bruger classes hvor du angiver en vertical-align:
middle samt sætter højde og bredde på.
Det vil dog være forholdsvis let at ændre det så det virker som tænkt
i IE5+. Hvis du vil kan jeg da lige rette det til.

Fra : Tony H. Reinkvist

Dato : 13-09-01 19:43

Hvis du har tid, så er det fint. Jeg har ændret lidt i style sheet'et som du
kan ser på http://home1.stofanet.dk/tony/humor.html.

En anden ting er, at de links der vil være i den almindelige tekst, skal
have underline ved MouseOver. Det var derfor jeg havde lavet det som
tidligere

Tony Reinkvist

Fra : find clausen

Dato : 13-09-01 12:55

> gør det ingen forskel. Menupunkterne rykker STADIG nordpå...

Det er fordi du sætter en højde i Hover som ikke er i A

sæt samme højde:

A {
text-decoration: none;
height : 25px;
}

A.MenuBlack:Hover {
background-color: Black;
color : White;
text-decoration: none;
vertical-align: middle;
height : 25px;
width :100px;
}

--

find clausen
http://www.photopress.dk/
e-mail: findclausen at photopress.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-09-01 15:58

Thu, 13 Sep 2001 10:12:21 +0200, skrev "Tony H. Reinkvist"
<tony@stofanet.dk>:

> [...]
>i IE, når man kører i Hover over linket? Eksempel og kode kan ses her:

Du har også sendt et svar på mit tidl. svar til dig, brug det jeg
svarer der i stedet for.

>home1.stofanet.dk/tony/humor.html

Når du poster et link til din side, så sæt gerne http:// foran, så det
bliver klikbart.