Skærme
Fijala 3554
Sony 24" GDM-FW900 - varme op...?
Fra : Legolas

Dato : 13-09-01 07:15

Kan det passe at skærmen først skal "varmes op", førend at billedet står som
man stillede det sidst, den var tændt længere tid.

Jeg har lige fået den, og kan ikke helt forstå, at billedet ikke bare står
der!

Legolas

Fra : Kong_K

Dato : 13-09-01 07:23

"Legolas" <legolas@i.am> wrote in message
> [...]
> man stillede det sidst, den var tændt længere tid.
>
> Jeg har lige fået den, og kan ikke helt forstå, at billedet ikke bare står

Der står i databladene på næsten alle skærme, at de først er 100% klar efter
15-20 minuter.

\Kong_K

Fra : Dr. Ralph

Dato : 14-09-01 09:05

On Thu, 13 Sep 2001 08:15:02 +0200, "Legolas" <legolas@i.am> wrote:

> [...]
>man stillede det sidst, den var tændt længere tid.
>
>Jeg har lige fået den, og kan ikke helt forstå, at billedet ikke bare står

I manualer til 21', 22' og 24' skærme står der, at man skal regne med,
at skærmen først vil levere optimalt billede efter 15 minutters power.

Dette er også korrekt - på alle de store skærme jeg har set, er
billedet blevet bedre og bedre jo længere den stod tændt op til de 15
minutter.
Men billedet står da fint efter 5 sekunder - og er på alle de skærme,
jeg har set fint med det samme.

Hvis dit billede står direkte dårligt i op til 15 minutter - så syntes
jeg du skal klage til Sony - men hvis det viser sig at stå perfekt
hver gang efter 15 minuttters power får du nok svært ved at
modargumentere.

Madsen herinde fra har også en FW900 - han må da kunne øse ud af sin
viden ?

Bortset fra det - når de 15 minutter er gået, står skærmen så ikke som
en drøm ?

Har du andre klagepunkter end dette ?
Kom gerne med positive og negative ting ved FW900 !

Kører du 1920*1200 ?

Fortæl FORTÆL !

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Madsen

Dato : 14-09-01 10:02

"Dr. Ralph" <dr.ralph@spam.mail.com> skrev:

> Madsen herinde fra har også en FW900...

Ja, det har jeg og den er en del lysere når jeg lige har startet den,
men efter 15-20 min. står den nøjagtig som jeg har kalibreret den
(i varm tilstand selvfølgelig.) Det er vel meget normalt for større
skærme.

Faktisk anbefaler mange af vente med at kalibrere en CRT-skærm
til efter den mindst har stået tændt en time.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Darcy

Dato : 17-09-01 02:50

> Har du andre klagepunkter end dette ?
> Kom gerne med positive og negative ting ved FW900 !
>
> Kører du 1920*1200 ?
>
> Fortæl FORTÆL !

Det funker perfekt når skærmen har kørt et kvarters tid - så funker det
bare!!!

Man skal dog lige vænne sig til, at den er "rimelig" bred..., men er jo
udemærket til DivX!!

Darcy / Legolas