Stadig problemer med pop up
Fra : SP

Dato : 12-09-01 22:47

Hej Camilla Scharff

Det er ikke koderne der er problemet. Prøv at klikke ind på
www.kreativefrosig.subnet.dk - vælg "LINKS" og klik på "HER".
Den side der popper op har stadig IE's værktøjslinier.

Kan det være fordi jeg laver sitet i FP2000?

/SP

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-09-01 23:53

Wed, 12 Sep 2001 23:46:49 +0200, skrev "SP" <kreativefrosig@mail.dk>:

>Det er ikke koderne der er problemet. Prøv at klikke ind på
>www.kreativefrosig.subnet.dk - vælg "LINKS" og klik på "HER".
>Den side der popper op har stadig IE's værktøjslinier.

Det er ikke et popupvindue, du bruger, men blot en ny side, som du
åbner i en bestemt størrelse og her kan du ikke fjerne værktøjslinjer
m.m.

Brug et rigtigt popupvindue i stedet for.

Gå i htmlvisning, find
href="linksliste.html" target="_blank">HER</a> for at åbne listen
over links.</font></p>
og slet det.

Erstat det med
href="linksliste.htmll" target="popup" onclick=
"window.open('','popup', 'width=375,height=600,left=0,top=0,' )">

På siden, linksliste.html fjerner du så

<script language="JavaScript1.2">
window.moveTo(0,0);
top.window.resizeTo(375,600);
</script>
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-09-01 00:05

Thu, 13 Sep 2001 00:53:06 +0200, skrev Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk>:

>Erstat det med
>href="linksliste.htmll" target="popup" onclick=
>"window.open('','popup', 'width=375,height=600,left=0,top=0,' )">

Der var kommet et l for meget med, linksliste.htmll skal naturligvis
være linksliste.html.

Fra : Charlotte

Dato : 24-09-01 19:39

Jeg har været inde på Knud´s hjemmeside og kikke lidt på hans pop-up
vinduer - og der er rigtig mange gode at vælge imellem.

Men hvad betyder dette (i Head):

<!-- Begin
function NewWindow(mypage, myname, w, h, scroll) {
var winl = (screen.width - w) / 1.1;
var wint = (screen.height - h) / 10;
winprops =
'height='+h+',width='+w+',top='+wint+',left='+winl+',scrollbars='+scroll+',r
esizable'
win = window.open(mypage, myname, winprops)
if (parseInt(navigator.appVersion) >= 4) { win.window.focus(); }
}
// End -->

I body er indsat:

onclick="NewWindow(this.href,'link2','400','200','NO');return
false;">Popup_1</a>

400 er bredden, 200 er højden No er scrollbars

Hvilke yderligere muligheder giver det mig for at fin trimme vinduet.

Charlotte

www.sightsofnature.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-09-01 21:03

Mon, 24 Sep 2001 20:39:13 +0200, skrev "Charlotte"
<CMN@SightsofNature.dk>:

> [...]
>esizable'
>win = window.open(mypage, myname, winprops)
>if (parseInt(navigator.appVersion) >= 4) { win.window.focus(); }

Har du husket at, der øverst skal stå:
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
og til sidst
</script>
i head?

Function er jo der skal laves et nyt vindue og var at det skal på
skærmen i forhold til skærmopløsningen.
Og til sidst at det i ver. 4 browsere (og nyere) vil blive sat
forrest (kan ikke i ældre, men er vidst heller ikke aktuelt
efterhånden.

>Hvilke yderligere muligheder giver det mig for at fin trimme vinduet.

Hvad ønsker du?

Jeg anbefaler ofte, at bruge scriptet på side 5, det er meget
enklere at bruge, her kan man dog ikke sætte popupvinduet i
forhold til skærmens størrelse, men »kun« et antal pixels fra
øverst til venstre.

Der skal ikke stå noget i head, kun i body, hvor linket skal
være.
"window.open('','popup', 'width=300,height=320,left=200,top=200,'
)">Gå til Link 2</a>
Husk blot at alt indenfor <a href=... )"> skal stå på en linje.

Fra : Charlotte

Dato : 24-09-01 23:18

> Har du husket at, der øverst skal stå:
> <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
> og til sidst
> </script>
> i head?

Jep ! Pop-up´en virker!

> [...]
> Og til sidst at det i ver. 4 browsere (og nyere) vil blive sat
> forrest (kan ikke i ældre, men er vidst heller ikke aktuelt

Mulighed for at placere det f.eks. i øverste højre hjørne

> [...]
> enklere at bruge, her kan man dog ikke sætte popupvinduet i
> forhold til skærmens størrelse, men »kun« et antal pixels fra

Det prøvede jeg men fik ikke det til at funke !

> [...]
> )">Gå til Link 2</a>
> Husk blot at alt indenfor <a href=... )"> skal stå på en linje.

UUPs !! Stå på linie ? Må det f.eks, ikke stå på brudte linier som
ovenstående i dit eksempel ? - Så er det måske derfor at det ikke ville ?

Mvh

Charlotte

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-09-01 00:33

Tue, 25 Sep 2001 00:17:59 +0200, skrev "Charlotte"
<CMN@SightsofNature.dk>:

>Mulighed for at placere det f.eks. i øverste højre hjørne

Det skulle kunne lade sig gøre. hvis man prøver sig lidt frem,

var winl = (screen.width - w) / 1;
var wint = (screen.height - h) / 0;

placerer det i øverste højre hjørne.

Nedenstående kan du derimod ikke placere i øverste højre hjørne.
Dvs. det kan du selvfølgelig godt gøre, men så vil det jo kun
passe på en opløsning, på skærme med højere eller lavere
opløsning vil det jo blive placeret anderledes, fordi der bliver
placeringen beregnet ud fra øverste venstre hjørne.

>UUPs !! Stå på linie ? Må det f.eks, ikke stå på brudte linier som
>ovenstående i dit eksempel ? - Så er det måske derfor at det ikke ville ?

Det må ikke stå ombrudt som i dette indlæg, nu er linjelængden jo
kortere i et newsindlæg end på en webdside.

Helt præcist er det flg., der ikke må ombrydes:
"window.open('','popup', 'width=300,height=320,left=200,top=200,'
)"

Ovenstående to linjer skal være på en.
Men for en sikkerheds skyld, skriver jeg altid, at det ikke må
ombrydes, da det ofte er det er årsag til fejl i javascripts.
Der skal f.eks. være et mellemrum her: 200,' ) og newsreaderen
knækker jo linjerne der.
Derfor er det altid bedre at se et koden til et javascript på en
hjemmeside.

Fra : Camilla Scharff

Dato : 13-09-01 00:34

Hej igen

Ja, som Knud Gert allerede har skrevet til dig, så er det fordi det slet
ikke er et pop-up vindue du har lavet, men derimod "bare" en side, der åbnes
i nyt vindue i en bestemt størrelse... Kig på linket jeg gav dig tidligere -
eller brug koden, som Knud Gert har givet dig - til at lave rigtige pop-up
vinduer.

Mvh. Camilla

Fra : SP

Dato : 13-09-01 17:15

Lige et spørgsmål til....

Kan det ikke lade sig gøre, at lave scrollbars i et popvindue?
Og hvis det kan . Hvordan gør man så?
/SP

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-09-01 18:04

Thu, 13 Sep 2001 18:15:19 +0200, skrev "SP" <kreativefrosig@mail.dk>:

>Kan det ikke lade sig gøre, at lave scrollbars i et popvindue?

Hvis du bruger mit eksempel, så skal det se sådan ud:

href="linksliste.html" target="popup" onclick=
"window.open('','popup', 'scrollbars=yes,

Fra : jopa

Dato : 13-09-01 07:55

SP skrev bla..
> Kan det være fordi jeg laver sitet i FP2000?

Du har igen startet 3 tråde om samme spørgsmål.
Kik ind på nedenstående og læs det grundigt igennem.
http://www.usenet.dk/

--
jopa
www.jp-web.dk

Fra : SP

Dato : 13-09-01 17:22

Har fundet ud af det. Tak for hjælpen alle sammen.
/SP