sofies valg
Fra : Karen

Dato : 12-09-01 20:24

Hejsa,

Jeg har for lang tid siden set ovennævnte film og da jeg forleden skulle
genfortælle den til en veninde, kunne jeg gud hjælpe mig ikke huske hvad hun
valgte..

Nogen der kan hjælpe mig?

Takker

Karen
lindse@wanadoo.dk

Fra : Millie

Dato : 12-09-01 22:40

Sofie gav den tyske soldat sin lille datter. Håber ikke, der sad nogen, der
ikke har set filmen??
Den scene fik alt i mig til at gå i stykker, jeg havde netop født min anden
datter, da jeg så den..nøj, hvor jeg tudede.
Hilsen Milllie

Fra : B.Ikkala

Dato : 13-09-01 09:32

Wed, 12 Sep 2001 23:39:51 +0200, "Millie" <beks@mail.dk>

>Sofie gav den tyske soldat sin lille datter. Håber ikke, der sad nogen, der
>ikke har set filmen??

En anden gang bør du nok tilføje [SPOILER] i subject når du afslører
så essentielle ting fra en film.

Fra : Millie

Dato : 13-09-01 11:31

Tak for oplysningen..havde længe tænkt over, hvad SPOILER betød..så
undskyld..
Millie

Fra : Bender

Dato : 13-09-01 12:38

Hvorfor fanden kan vi ikke bare skrive [Afsløring], istedet for at blande
alle mulige engelske ord ind i en DANSK nyhedsgruppe. Vi er danskere - så
lad os bruge det danske sprog.

/Bender

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-09-01 13:26

"Bender" <invalid@nomail.com> writes:

> Hvorfor fanden kan vi ikke bare skrive [Afsløring], istedet for at blande
> alle mulige engelske ord ind i en DANSK nyhedsgruppe. Vi er danskere - så
> lad os bruge det danske sprog.

Aha. Jeg troede egentlig først, at du havde opkaldt dig selv efter den
amerikanske TV-serie-robot Bender, men kan nu forstå, at du udtaler
det "Bænner".

Og din email-adresse troede jeg betød "ugyldig", men den er i
virkeligheden dansk og betyder, at du mangler en eller flere
legemsdele.

Bekymrer det dig ikke, at din mellemnetværksudbyder er amerikansk ejet?
--
Peter B. Juul, o.-.o "And how are you?" said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) Eeyore shook his head from side to side.

Fra : Bender

Dato : 13-09-01 22:46

> Aha. Jeg troede egentlig først, at du havde opkaldt dig selv efter den
> amerikanske TV-serie-robot Bender, men kan nu forstå, at du udtaler
> det "Bænner".

Bender er mit mellemnavn ( amerikansk far ).

> Og din email-adresse troede jeg betød "ugyldig", men den er i
> virkeligheden dansk og betyder, at du mangler en eller flere
> legemsdele.

"Ugyldig" er et dansk ord, som ikke vil blive forstået i de engelsksproget
nyhedsgrupper jeg poster i.

> Bekymrer det dig ikke, at din mellemnetværksudbyder er amerikansk ejet?

Overhovedet ikke, men hvad har det i det hele taget at gøre med, hvad jeg
mener vi burde skrive i emnelinjen i danske nyhedsgrupper ?
Gå efter bolden, ikke manden !

/ Bender

Fra : B.Ikkala

Dato : 13-09-01 13:34

Thu, 13 Sep 2001 13:37:53 +0200, "Bender" <invalid@nomail.com>

>Hvorfor fanden kan vi ikke bare skrive [Afsløring],

Jeg er ligeglad med hvad du skriver. Der er bare konsensus om at man
advarer gruppen inden man poster slutninger / plots eller vigtige
detaljer fra film.

>istedet for at blande alle mulige engelske ord ind i en DANSK
>nyhedsgruppe. Vi er danskere - så lad os bruge det danske sprog.

Det er så din mening ...

FUT: dk.kultur.sprog

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-09-01 23:44

Bender wrote:

> Hvorfor fanden kan vi ikke bare skrive [Afsløring], istedet for at blande
> alle mulige engelske ord ind i en DANSK nyhedsgruppe. Vi er danskere - så
> lad os bruge det danske sprog.

1) Er det ikke ligemeget, blot der er enighed om at bruge et bestemt
udtryk?
2) Fordi det er en pseudo.standard der bliver brugt i nyhedsgrupper
verden - uanset sprog. Jeg sætter pris på at der også bruges [SPOILER] i
de spanske, brittiske og internaleonale nyhedsgrupper jeg følger med i.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : B.Ikkala

Dato : 13-09-01 13:23

Thu, 13 Sep 2001 12:31:13 +0200, "Millie" <beks@mail.dk>

>Tak for oplysningen..havde længe tænkt over, hvad SPOILER betød..
>så undskyld..

Alt forladt ... men der er nu ingen grund til at undskylde.