Optaget tone
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-09-01 18:59

Hej (Martin er du der?)

Som du sikkert kan huske havde vi i sidste uge problemer med adsl og ISDN
forbindelsen.. ISDN forbidelsen gav bla. optaget tone..

Optage tonen forekom periodisk, i primetime. Da jeg snakkede med
fejlservice. Kunne de ikke se forbindelsen. Og det burde være central
problemer. teknikere ringede tilbage dagen efter (god service) Og fortalte
at der var problemer med linierne ud af centralen. Og at de allerede havde
opgraderet til dobbel båndbredde (linier)

Men her til eftermiddag og aften, har forbindelsen næsten ikke været andet
end optaget. Både på Zyxel Omnni.net lcd´en og Lasat Speed 2. Har linien
været som optaget. Men noget andet er anderledes. Der er forbindelse til
centralen. D link åben. Men altså ingen linier at ringe med.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-09-01 20:51

> Hej (Martin er du der?)

Det er jeg jo som regel

> [...]
> været som optaget. Men noget andet er anderledes. Der er forbindelse til
> centralen. D link åben. Men altså ingen linier at ringe med.

Optaget kan være mange ting. Når du har D kanalen oppe er der forbindelse
til centralen og derfor kan spær i nettet pga manglende kapacitet være en
mulighed. Der er dog mange andre muligheder og den nemmeste måde at slå den
fejlen fast på er ved at trace de lag3 beskeder der går mellem central og
terminal. Jeg er ret overbevist om at dette er muligt, ihvertfald på
Zyxel'en
Muligvis skal du slå op under q.931 trace i manualen.
Derved kan du få at vide hvilken fejlkode kaldsforsøget nedkobles med.

--
Martin Højriis Kristensen