Finnerne bliver takket
Fra : Bjarne

Dato : 12-09-01 18:28

Hej

Jeg tror jeg har et problem med nogle af mine fisk

Guramier
Rød sværdrager
Solskins waigtail platy
Dværg gurami

Nogle af disse fisk har ligesom fået deres rygfinder lidt takkede det er
ikke ret meget men alligevel ser de ikke ud som de plejer
jeg har målt mit nitrit = 0 & nitrat = 20 mg/l
Burde disse værdier ikke være ok eller er det noget andet der er galt
Jeg har for ca. 2 måneder siden sat en Eheim 2026 til at køre i mit akvarie
det har givet en hel del ekstra cirkulation i vandet end den gamle
indvendige pumpe gav
men kan dette have noget med sagen at gøre

Håber at høre fra jer
Mvh Bjarne.

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 13-09-01 16:34

"Bjarne" <hobie@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> det har givet en hel del ekstra cirkulation i vandet end den gamle
> indvendige pumpe gav
> men kan dette have noget med sagen at gøre

Hej Bjarne.
Det kan være en mulighed at dine fisk nibler på hinanden..... Prøv at se om
de småslos lidt, for det kan være årsagen - og er da helt ufarlig.
Hilsen Ditte

Fra : Flemming Schneider

Dato : 17-09-01 21:54

den ekstra cirkulation er guramierne sikkert ikke så glad for, de vil gerne
have mulighed for lidt ro i overfladen, prøv evt med en trærod fadsgjort i
overfladen, så der ikke er strøm i et område omkring den.
mvh. flemming www.dyrecenter.dk