Sugekopper
Fra : Simon Bauer Carlsen

Dato : 04-01-01 00:03

Hej NG

Jeg ved ikke om jeg er den eneste der har tænkt tanken, men jeg spekulerede
på om der er nogen som har en ide om hvordan man vedligeholder disse små
sjovere. Jeg synes de skal skiftes relativt ofte. Det er jo egentlig ikke
fordi de koster en formue, men det er lidt irreterende, at skulle købe nye
fra tid til anden.

Er der nogen som har en ide til hvordan man overkommer dette lille problem.

Mvh
Simon

Fra : Madsen

Dato : 04-01-01 01:01

"Simon Bauer Carlsen" <simonbauer@get2net.dk> skrev:

> [...]
> fra tid til anden.
>
> Er der nogen som har en ide til hvordan man overkommer dette lille problem.

Prøv at spørge Leth ;)
Nej jeg har også tit døjet med det problem. Jeg har hørt det hjælper at
komme dem i varm vand, men det har ikke helt den effekt jeg ønsker.
Jeg har taget springet og limet mine fast med silikone. Når jeg engang
vil have dem af, så er de nemme at tage med et barberblad. Indtil da,
sidder de fast som bare fanden.

--
Mvh Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Kent Christensen

Dato : 04-01-01 03:45

Hej Simon

Jeg har også haft de samme problemer med sugekopperne, men så fandt jeg en
dag en efektiv løsning.

Du gør det, at du tager sugekopperne af fx varmelegemet og erstatter dem med
nogle nye. Nej, nej - jeg gør ikke nar ad dig! Du smører nemlig et godt lag
silicone på de sugekopper, som du har taget af varmelegemet, og så lader du
dem bare ligge et par dage. Derefter tørrer du dem godt af med en klud, og
så er de klar til at komme i akvariet igen. De er nu næsten som nye! Du kan
tydeligt se, at de efter denne behandlig får deres oprindelige form og
elasticitet tilbage. Og nej, den smule silicone der skulle være tilbage på
sugekopperne skader ikke fiskene!

Bare lige for at gøre alt klart: Det er jo ikke silicone-LIM jeg snakker om,
som Madsen skriver om.

Denne silicone bruges jo også til bilens gummilister for at holde dem
friske, så
det er helt oplagt at bruge det til sugekopperne også. Nu må sugekopperne jo
ikke være helt møre og revnede, for så er det selvfølgelig for sent at
smørre silicone på.

Det virker! Jeg bruger det jævnligt.

Vh
Kent