Skærme
Fijala 3554
3 års Garanti på skærme = kun Kun 1 år hos~
Fra : Jan

Dato : 12-09-01 17:03

Jeg købte for et stykke tid siden en LG 17" Flatron 795FT Plus hvor der
skulle være 3 års garanti.
Så kigger jeg tilfældigvis på fakturaen og ser at der kun er 1 års garanti.

Jeg kontakter naturligvis www.SHG.dk, hvor jeg har købt den.

De henviser til deres leverandør:

Det er korrekt vi kun skriver det ene år, da vi ellers skulle stå med
garantien i 3 år, hvilket vi ikke er så interesseret deri.
Men via vores leverandør, som er Evercom Netvork, hart skrevet det på deres
side.
Linket er
http://var.evercomnetwork.dk/products/default.asp?men=4&grp=8&typ=63

Det får jeg dog ikke noget ud af at kigge på!!! Så jeg spørger igen SHG:
"Hvordan får jeg det så et garantibevis på trykt papir?"

Svar:
Nej, for så kommer vi til at stå for garanti i alle 3 år. Og det vil jeg
ikke!
Så jeg kan kun henvise dig til Evercoms hjemme, hvorpå det står

Det er jeg naturligvis ikke tilfreds med og går videre med sagen. Men jeg
vil foreslå Jer andre lige at tjekke om I også får den garanti som burde
følge med!

Er der nogle som har erfaring det dette ??? Måske er det ikke noget problem
at få garantibeviset...

Mvh

Jan

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 12-09-01 17:50

"Jan" <jma73@hotmail.com> skrev
> [...]
> garantien i 3 år, hvilket vi ikke er så interesseret deri.>
> Er der nogle som har erfaring det dette ??? Måske er det ikke noget

Først og fremmest: SHG gør ikke noget forkert. Det de gør er helt i
overensstemmelse med alle regler og procedurer for behandling af
producentens udvidede garantier.

Rent juridisk er de kun forpligtet til at give dig ét års reklamationsret -
alt derudover er fryns. Derfor er det egentlig fair nok, at de sidste to år
gives af importøren, men hvis ikke forhandleren har oplyst om dette ved
købets indgåelse - men blot har lovet tre års garanti - vil jeg mene, at de
hænger på den.

Det er i øvrigt meget normalt, at de sidste to år gives af importøren eller
producenten. Det skal du såmænd ikke være ked af - chancen for at DE krakker
er alligevel langt mindre end at forhandleren krakker. Det har jeg erfaret
efter at have handlet monitor hos det hedengangne Jysk Computer...

Men egentlig er det vel lige gyldigt, hvem der giver de sidste to års
garanti - eller hvad?

mvh
Peter

Fra : Jan

Dato : 12-09-01 18:22

"Falckredderen Ragga Muffin" <bla@bla.dk> wrote in message

> Men egentlig er det vel lige gyldigt, hvem der giver de sidste to års
> garanti - eller hvad?

Jo, helt klart. Men jeg vil bare gerne have det på papir! Fx. ligger der lap
som skal sendes ind til producenten, men den er på italiensk og gælder kun i
Italien. Ligeledes nogle papirer på spansk. Det samme skal vel ske
herhjemme? Eller skal man bare bruge sin faktura? (hvor der ikke står noget
om ekstra 2 års garanti).

Jan

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 12-09-01 18:28

"Jan" <jma73@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Eller skal man bare bruge sin faktura? (hvor der ikke står noget
> om ekstra 2 års garanti).

Du skal selvfølgelig sørge for at få det på skrift, at der er 1 + 2 års
garanti på skærmen. Få forhandleren det til at skrive alle detajlerne om,
hvordan det forholder sig på din faktura (eller en kopi af den).

Du kan selvfølgelig også prøve at kontakte den danske importør som SHG
henviser dig til, og få dem til at give dig det på skrift.

mvh
Peter

Fra : Tommy Andersen

Dato : 17-09-01 13:12

Jeg kan kun sige at jeg er en gang handlet ved SHG og det er nu også blevet
den sidste.
Jeg har lige modtaget en inkasso skrivelse fra dem ang et produkt som jeg
har bestilt og igen afbestilt og derfor aldrig nogensinde har modtaget
produktet. Jeg tog kontakt til dem i dag ... for 2 gang (efter 14 dages
ventetid) og jeg snakkede med en dame der lød meget lidt venligt fordi jeg
fulgte op på sagen ... HUN skulle nok kontakte mig når tid var ... BASTA.
Men nu kom jeg da ud med lidt af min surhed.
Desuden tror jeg egentlig at det er meget almindelig med den garanti som
bliver givet ud over 1 år er af producenten... sådan er det også på HD'er de
fleste steder.

MHV Tommy

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-09-01 17:53

On Mon, 17 Sep 2001 14:11:47 +0200,
Tommy Andersen <nokker-sletdether@worldonline.dk> wrote:
> Jeg kan kun sige at jeg er en gang handlet ved SHG og det er nu også blevet
> den sidste.

Jeg har handlet der en del gang. Man skal som regel altid stå
i kø ude i butikken i op mod 1/2 - 1 time hvis man kommer efter
kl. 1600. De har 2-3 til at ekspedere, og det tager altid lang tid
med betjeningen.

MEN, når det kommer til service/garanti, så har jeg IKKE oplevet
problemer af nogen art. Mit bundkort kunne ikke lide min nye 512MB
RAM klods. De testede klodsen, den var OK. Men jeg kunne få penge
tilbage eller anden RAM. Ingen bøvl fra deres side.

Min 1GHz Athlon er også lige død efter 30 dage hvor en var tændt
døgnet rundt. SHG sender den ind, men jeg kunne købe en ny CPU, og
så ville de sende mig pengene for den første når distributøren har
checket om det er en garatireperation. Så ikke noget med at brænde
inde med 2 CPU'er, og ikke noget med at undvære.

I USA ville dette være sket ved at man opgav sit VISA kortnummer,
hvor de så ville reservere pengene i 30 dage, og kun hæve hvis det
blev aktuelt. Det er dog besværligt at lokke PBS med på i DK.

Fra : Jan

Dato : 18-09-01 17:14

> Du skal selvfølgelig sørge for at få det på skrift, at der er 1 + 2 års
> garanti på skærmen. Få forhandleren det til at skrive alle detajlerne om,
> hvordan det forholder sig på din faktura (eller en kopi af den).

Det er netop det som jeg ikke har, men gerne vil have. Umiddelbart har det
ikke været så let at få, da alle frasiger sig ansvar. Det eneste jeg kan få
er en henvisning til en side hvor der står lidt.

> Du kan selvfølgelig også prøve at kontakte den danske importør som SHG
> henviser dig til, og få dem til at give dig det på skrift.

Har også prøvet her.

Jan

Fra : Bub

Dato : 03-10-01 21:50

Hej Jan.

Nu forstår jeg dig ikke helt, for hvis du ser på
http://www.shg.dk/htmlfiles/infopopup.asp?nr=610088&kat= er der 36 mdr.
swap out service ved Infocare!! Tidligere har der stået at følgende på
samme link:

"GARANTI: 12 Mdr.
Producent giver yderligere 24 Mdr.
SERVICE: Garanti formidles af shg.dk
Kontakt 87342205 eller teknikken@shg.dk"

Så rent reklamationsmæssigt, har du stadig 3 års reklamationsret! Og du
nævner ordet garanti, det er ikke noget som shg.dk giver, de giver kun
reklamationsret, som er en anden betegnelse for garanti, men bare ikke
samme regler gælder for garanti i forhold til reklamationsret! Bl. a. må
de tage testgebyr hvis de bruger ordet reklamationsret i stedet for
garanti!!

Ellers prøv at ringe til Infocare, for de vil fortælle dig at du har 3
års reklamationsret, så det du skriver er simpelthen noget værre pis
(undskyld jeg skriver det sådan, men tjeck først de forskellige
muligheder, inden du begynder at svine dem til!! For hvis du vil
behandles godt og rart af et firma, burde du at gøre det samme, istedet
for at være sp fucking stram!)

Med venlig hilsen

Michael

http://www.kandu.dk/

Fra : Jan

Dato : 04-10-01 10:43

"Bub" <Bub.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> muligheder, inden du begynder at svine dem til!! For hvis du vil
> behandles godt og rart af et firma, burde du at gøre det samme, istedet

Nu ved jeg ikke lige hvor jeg har svinet nogen til? Måske har jeg været ret
direkte, men det jeg spørger til er simpelthen hvordan jeg får mine
rettigheder på skrift!

Jeg kan jo ikke bruge til noget hvad der står på en side på nettet. Den er
svjv. ret nem at fjerne!!!
Men det er åbenbart ikke muligt at opfylde mit ønske

Det skal dog siges, at jeg går ud fra, at jeg er dækket ind i 3 år fra
købsdato som lovet, som det står på nettet og hos info-care. Men måske det
ville være en ide at sende infomation om dette med skærmen og ikke bare en
faktura pålydende 1 års reklamationsret mod fabrikationsfejl. Hvad hvis shg,
rent hypotetisk, ikke eksisterer om 2½ år?? Så skulle jeg måske bare gå
igang med at lede efter hvem jeg så skulle henvende mig til???

Og der har heller ikke været nogen problemer med skærmen eller med SHG,
andet end en længere email udveksling. Og der kan det da godt være at vi er
gået fejl af hindanden...

Mvh

Jan

Fra : thunder

Dato : 22-10-01 11:58

Hej Jan

Jeg vil bare lige komme med en yderligere kommentar...

Du behøver ikke blive stødt eller generet over hvad Michael kommer med
at svineri. Da det (udfra flere andre diskussions forummer) tyder meget
på at han arbejder i SHG. Det undre mig bare at han vælger at bruge
denne form for ordvalg. Men det er vel hans egen sag

Mvh
Rene

http://www.kandu.dk/

Fra : Jan

Dato : 23-10-01 14:02

"thunder" <thunder.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> på at han arbejder i SHG. Det undre mig bare at han vælger at bruge
> denne form for ordvalg. Men det er vel hans egen sag

Jeg gættede også med at han var fra SHG.

Mvh

Jan

Fra : Bub

Dato : 18-11-01 22:54

"Jan" skrev d. 23-10-01 14:02 dette indlæg :

> "thunder" <thunder.news@kandu.dk> wrote in message

> Jeg gættede også med at han var fra SHG.
>
> Mvh
>
> Jan

Hej Jan.

Nu kan jeg kun sidde og grine... Jeg arbejder godt nok ikke for shg.dk
eller noget andet internet firma, men jeg køber nogle gange noget
hardware fra dem, deri blandt en 19" Hitachi CM772, hvorpå fakturaen der
også klart og tydeligt står 1 år. Hvis de nu skriver f.eks. 3 års
reklamtionsret, vil de kunne hænge på alle 3 år. Men hvis du læser på
deres side, burde du at have læst:
Garanti: 12 mdr.
Producenten giver yderligere 24 mdr.

Jeg har i længere tid forsøgt at finde et sted hvor denne Michael fra
shg.dk skulle have skrevet, og det eneste sted hvor jeg fandt det, var
på hardwareonline.dk. Men nu ved jeg jo klart nok ikke hvor dumme I er,
for der er jo ligesom flere forskellige Michael'er i Danmark!!!

Så jeg gætter på at I er nogle fjolser.

http://www.kandu.dk/