Kan jeg have - både apistogramma cacatuide~
Fra : rap

Dato : 03-01-01 02:13

Hej med jer !!

som du kan se af emne linien, er jeg blevet håbløst vild med de
sydamrikanske dværgciclider.

Har du nogen erfaring med flere arter heraf i samme akv. ?????????

jeg har P.T. 4 Apistogramma cacatuides - 1 han & 3 hunner. Herudover et par
Pterophyllum scalare, samt nogle tetra, og et par maller.

Mit akv. har jeg indrettet med mange planter, trærødder og har derudover
lavet huler af kokosnødde-skaller.

Håber du ligger ind med erfaringer eller gode tips vedr.
apistogrammer.....!!!

Mvh

Stalker

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 03-01-01 11:22

"rap" <stalker@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hej med jer !!
>
> som du kan se af emne linien, er jeg blevet håbløst vild med de
> sydamrikanske dværgciclider.
>
> Har du nogen erfaring med flere arter heraf i samme akv. ?????????

Det kan du sagtens uden problemmer.

Bare deres 'huler' er i hver sin ende af akvariet, da de bliver lidt
'negative' overfor andre fisk når de har unger.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : N/A

Dato : 03-01-01 17:48

Fra : Jan Boegh

Dato : 03-01-01 17:48

"Gert" <gln@akvanet.dk> wrote in message

> Det kommer lidt an på hvor stort dit akvarie er. Hvis det har en pæn
> størrelse giver det normalt ingen problemer. Jeg vil personligt ikke
> anbefale et akvarie mindre end 250 ltr.

Jeg har med held holdt 2,1 A. Cacatuides samt 1,1 C. Filamentosa
(Skakbrædtcichlider) i et 75 l . Godt nok har ingen af ungerne overlevet,
men de voksne trivedes fint, og det er gevaldigt morsomt at se, hvordan
magtbalancen kunne svinge. Normalt var det Cacatuideshannen, der bestemte
mest, men til tider kunne en lille Skakbrædthun tage magten i hele akvariet.
Det skal tilføjes at der var mange rødder og huler i akvariet.

mvh
Jan

Fra : rap

Dato : 05-01-01 02:26

Mit akvarie er 250 l. Så det burde jo ikke give problemer.

Det vil sige at i ikke oplever at det danner par (leger) på kryds af "slægt"
?????

mvh Stalker

ps. jeg har netop idag investeret i 3 apist. Agasizzi - Det går dog indtil
videre i karantæne,

Fra : Jan Boegh

Dato : 05-01-01 16:50

> Mit akvarie er 250 l. Så det burde jo ikke give problemer.
>
> Det vil sige at i ikke oplever at det danner par (leger) på kryds af
"slægt"
> ?????

Nej - jeg har i hvert fald ikke oplevet det.
Det at de er fra samme slægt (egtl. famillie) betyder ikke at de kan krydses
(hermed ikke være sagt at det modsatte kan gøre sig gældende). Men når
krydsningsproblemet er stort i forb. med mange Malawi- og Tanganyikaarter
skyldes det, at vi sådan set er midt i en meget voldsom artsudvikling her.
Man kan med en vis ret diskutere om f.eks. de forskellige Aulonocaraer og
Tropheus'er er selvstændige arter eller blot "racer". Denne grænse er
flydende, men det er uden for enhver diskussion at 2 Aulonocara'er er
væsentligt tættere beslægtet end f. en A. Cacatouides og en A. Nijsseni.

mvh
jan

Fra : rap

Dato : 06-01-01 14:17

Tak for jeres gode svar. det har i hvert fald overbevist mig endnu mere om
at apisto'rne kunne være den rette valg for mig !!!

Til Jan...., Disky, Gert og i andre !!!!

Har du nogen sinde fået dine apisto'er : i leg - ligge æg - fritsvømmende
unger ?????

Jeg har i hvert fald allerede oplevet leg hos min cacatuides - og der
formentlig også æg. Men jeg kan bare ikke lige konstatere det, da hunnen har
valg at bruge min ekstra cirkulationspumpes udgangsrør, som rede. Pumpen
køre naturligvis ikke i denne tid.

I øvrigt imponerende temperament, en så lille redepassende Cacatuides hun
kan have.
Jeg har i hvert fald aldrig før set en lille fisk på ca.. 4 cm, fare på en
Labeo bicolor på ca.
10-12 cm.

Mvh

stalker