Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vurdering
Fra : Viggo K. Pedersen

Dato : 11-09-01 22:25

Jeg er kommet i besiddelse af dette arvestykke - og har en idé om at det er
et apparat lidt ud over det sædvanlige.
Kodak Retinette 1A m/Schneider-Kreuznach Reomar 1:3,5/50
Er der nogen der kender og kan fortælle lidt om dette apparat.

Fra : Kristian Amby

Dato : 11-09-01 23:18

Det er sikkert denne her:

http://user.itl.net/~kypfer/35/ret-035.htm

eller kan du kigge videre på

http://user.itl.net/~kypfer/retina.htm

Mvh
Kristian Amby

Fra : Viggo K. Pedersen

Dato : 12-09-01 05:22

Tak for den fine beskrivelse.
Hvad kan man realistisk forlange ved salg af sådan et apparat ?
mvh
Viggo Pedersen

Fra : Knud Nielsen

Dato : 12-09-01 12:49

Viggo K. Pedersen <viggo@privat.tele.dk> skrev i en
> Tak for den fine beskrivelse.
> Hvad kan man realistisk forlange ved salg af sådan et apparat ?
> mvh
> Viggo Pedersen

Jeg tror ikke, at det er meget værd.... jeg har i hvert fald ét også!

Knud Nielsen
kn@pc.dk
http://kn.cjb.net

Fra : raven

Dato : 12-09-01 13:57

On Wed, 12 Sep 2001 06:21:52 +0200, "Viggo K. Pedersen"
<viggo@privat.tele.dk> wrote:

>Tak for den fine beskrivelse.
>Hvad kan man realistisk forlange ved salg af sådan et apparat ?
>mvh
>Viggo Pedersen

Er det klap udgaven du har ?

Jeg kender Retinette Ib, som jeg har 2 stk. af.

På Frederikssundsvej, lidt længere inde mod byen end Brønshøj Torv,
ligger en fotohandler med antikvariske kameraer. Hos ham ligger et
retinette 1b i måske 400,-
når det er renoveret.
Men 1b har jo en lysmåler med selen-måler, og er dermed ret praktisk.

Hvis ikke din 1a har det, så må den være noget mindre værd.

Disse apparater har centrallukker, og den skal serviceres efter en
snes år, fordi lamellerne i lukkeren skal have ny fedt.

Ellers er optikken fremragende !

Med mindre de er meget sjældne, så mener jeg prisen er deromkring.

Hvorfor sætter du det ikke i stuen ? Jeg synes, at den slags ting er
meget sjovere og pænere end nips.

mvh

John

Fra : raven

Dato : 12-09-01 14:06

http://nwcollectorcamera.com/kodak/retinette_1a.htm

siger 35 $
Det lyder vist rimeligt.

mvh

John

Fra : PJ

Dato : 12-09-01 18:16

Alle konfirmander i 1950 èrne fik et sådan kamera i gave. Pris dengang var
45 kr. - Du jkan måske få prisen hjem igen - hvis nogen gider have det.
PJ